© 2024 solvo B.V.

GEZOCHT Informatie/mening over standaard temperatuurmeten

Hoi, Ik ben een 4ejaars HBO-V student en voor een opdracht (evidence based practice) ben ik opzoek naar informatie over standaard temperatuurmeting bij chirurgische patiënten die en operatie hebben ondergaan. Deze interventie moet ik onderbouwen, kijken of het wel nodig is dat dit nog standaard gebeurt. (uit onderzoek blijkt namelijk dat koorts lang niet altijd wijst op een infectie en een aanwezige infectie niet altijd gepaard gaat met koorts). Daarvoor heb ik ook de mening nodig van de gebruikers, de verpleegkundigen, verzorgenden en patiënten zelf! Graag jullie mening over de volgende vraag: Is het standaard postoperatieve (na de operatie) meten van de lichaamstemperatuur bij chirurgische patiënten eigenlijk wel nodig? Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de medewerkingen en als je nog meer informatie hebt is dit natuurlijk altijd welkom! Groetjes Ilse!


ik heb vorig jaar stage gelopen op een chirurgische afdeling. daar deden we niet aan standaard tempen na ok. Dit omdat het effect ervan niet bewezen en zelf tegengesproken is in de literatuur. Ik heb hier zelf geen artikelen over gelezen, maar de info komt van collega's, artsen en professoren. Wij moesten uitgaan van onze observaties en andere controles en op indicatie daarvan temp meten. gr

label.Geplaatst op 2006-11-13 17:46:32

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren