© 2024 solvo B.V.

Haaruitval

Ik ben een meisje van 16 en mijn haar valt al een jaar uit! Oké ik weet dat het normaal is dat je 100 haren per dag verliest, maar als ik mn haar was bv, dan heb ik echt wel veel haren verloren.. Het heeft een maand of twee wat minder geweest, maar ik merk dat ik opnieuw meer haar verlies en ik had al zo weinig! Kan iemand me zeggen hoe dit zou kunnen komen en vooral wat ik er aan kan doen? Ik heb veel over voor een mooie volle glanzende haarbos.. Bedankt..


Ik zou hiervoor even naar de huisarts gaan. Er is vanachter een computer natuurlijk niet te beoordelen wat de oorzaak kan zijn. Van belang is waar het haarverlies voornamelijk optreedt. Maar gewoon naar de huisarts, mogelijk is het te behandelen voordat je veel haar kwijt bent.

label.Geplaatst op 2004-08-10 22:48:07


Vaak lijkt t ook net zo alsof je veel haar verliest. Ik heb t ook wel eens gedacht! Als je lang haar hebt lijkt t vaak ook meer dan als je kort haar heb! En heb je ook echt kale plekken of niet? of het echte haaruitval is kan ik natuurlijk ook niet zeggen. En als je je ongerust maakt kan je het beste gewoon ff langs de huisarts gaan!succes ermee!

label.Geplaatst op 2004-08-13 14:05:35


Ik zou ook zeggen, ga naar de huisarts. Vitamine B complex helpt ook als er geen aanwijsbare oorzaak te vinden is.

label.Geplaatst op 2004-08-14 12:36:11


Waarschijnlijk helpt vitamine b helemaal niet. De waarde van vitamines wordt geweldig overschat door mensen en ook de media (en ook vooral de sportwereld!!!), over komen waaien vanuit Amerika. Vitamines heb je nodig, maar het is geen heilzaam product wat allerlei problemen oplost als je ze maar veel inneemt. Zie het meer als water, ook een product wat je lichaam nodig heeft. Als je veel water gaat drinken verdwijnen je gezondheidsproblemen ook niet. De huisarts moet even kijken of er sprake is van haaruitval en hoe dat verdeeld is. Aan de hand daarvan kan er eventueel aanvullend onderzoek gedaan worden, indien nodig uiteraard.

label.Geplaatst op 2004-08-14 15:05:00


Hoi, Wat ook niet werkt is de massage borstel die je via Tell-Sell kunt kopen. Deze borstel zou de doorbloeding in de haarzakjes verbeteren waardoor je haar gezonder wordt. Dit is natuurlijk onzin! Hou je geld maar in je zak want er zijn vele oplichters op dit gebied! Succes!

label.Geplaatst op 2004-10-07 17:42:11

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren