© 2024 solvo B.V.

?hardslag?

hallo ff een vraag ik het normaal dat je je hartslag altijd voelt op je buik wel geloof ik. maar ik voel het eigelijk overal onder in me buik boven en in het miden als ik iets aan het doen ben het maakt niet uit wat voel ik het ook tik tik tik de heele tijd voel ik hem dus. mijn vraag ij dat normaal. heb last van mijn darmen mischien dat het daar door komt hoop dat er iemand reageert


Ja, er loopt een buikslagader verticaal door de buik die je zou kunnen voelen als je je hand op je buik legt en geconcentreerd luistert. Maar ik zou het gek vinden als je die hartslag toch voelt wanneer je er niet op let. Dan ervaar je waarschijnlijk toch je hartslag van je hart via de longen. Je schrijft niet welke darmklachten je hebt. Teveel aan lucht in de dikke darm kan ook 'tikken', maar dan niet zo ritmisch als je hartslag, neem ik aan. Misschien dat jouw huisarts beter kan vertellen wat het is.

label.Geplaatst op 2007-09-17 12:51:20


nou ik heb waarschijlijk een prikkel bare darm en soms een opgezet gevoel. zou het daar door komen soms voel ik het wel en soms niet? bedankt

label.Geplaatst op 2007-09-17 12:55:00


Ja, als je een opgeblazen gevoel hebt in je buik, dan kan daar van alles reutelen en tikken, dat is lucht die door de (dikke) darm beweegt. Heb je waarschijnlijk ook last van winderigheid... dat teveel aan lucht in je darmen kan aan allerlei redenen hebben; slecht eten (veel gefrituurd voedsel eten bijvoorbeeld), medicijnen, weinig lichaamsbeweging.

label.Geplaatst op 2007-09-17 22:02:40


soms hoor ik me darmen borrelen dan eet ik iets is het meest al weg en indd soms windjes laaten maar das niet zo veel.ik eet gezond niet veel tot geen vet bijna.en drink goed.ik denk dan indd dat het niets is hoop ik maar bdankt hey

label.Geplaatst op 2007-09-18 16:30:54


vanochtend had ik weer iets vreemd koude voeten handen en een zeurende pijn op mijn borst druuken gevoel soms weg en dan komt weer terug en soms lichte pijn bj het uit ademen. vraag me af of het door me darmen komen heb namelijk prikkelbare darmen. maar goed bedankt

label.Geplaatst op 2007-09-19 11:01:01


Heb je er al eens aan gedacht om naar een dokter te gaan?

label.Geplaatst op 2007-09-19 12:36:03

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren