© 2024 solvo B.V.

Hartklep donatie

hallo, ik moet een werkstuk maken voor biologie...dit is een klein deel, namelijk een enquete bedankt voor jullie hulp Enquête: 1. Zou jij na je overlijden je organen af willen staan? 2. Zo ja, waarom? 3. Zo nee, waarom niet? 4. Als jij een donorhartklep nodig zou hebben, zou je dit dan doen? En zou je dan een biologische(van mens of varken) of een mechanische(van kunststof) hartklep nemen? 5. Vind jij het idee van de overheid om mensen die een orgaan doneren voorrang te geven, wanneer zij ooit zelf een orgaan nodig zouden hebben goed of slecht?


ik heb een donor codicil,want na mijn dood heb ik toch niets aan mijn organen,en bovendien is de ontvanger heel blij met de organen, zodat hij/zij nog een aantal jaren kan genieten van het leven.Het ziekenhuis mag geen voorkeurs behandeling geven , het moet volgens de wachtlijst werken.Of het mij wat uit zou maken wat voor een hartklep er in mijnlichaam gaat? Nou dat hangt er van af hoe ziek ik dan ben en hoe urgent het is, maar ik denk dat als ik doodziek ben dat het mij niet uitmaakt.Succes met je werkstuk

label.Geplaatst op 2005-04-04 16:07:03


Nee ik wil na mijn dood geen organen afstaan maar ik wil ook geen organen van een ander hebben Als ik een hartklep nodig zal hebben zal ik kiezen voor een mechanische en niet van een levende/dode donor Ik heb altijd het idee als je een donorcodicil op zak hebt dat ze je sneller laten sterven dan nodig is en dat zie ik niet zo zitten.

label.Geplaatst op 2005-04-05 12:14:55


Het gebrek aan reacties vind ik teleurstellend. Hierbij mijn antwoorden: Als ik overlijd mag men over heel mijn lichaam t.b.v. donatie beschikken. Ik vind dit een morele plicht van de ene mens t.o.v. de andere. Ik zou zondermeer een donorhart (van wie of wat dan ook) aanvaarden als dit nodig mocht zijn. Voorrang aan donoren? Moeilijk hoor, liever voorrang aan degenen die er het slechts aan toe zijn.

label.Geplaatst op 2005-05-01 14:21:12


Er wordt echt wel goed gekeken of iemand is overleden, en NEE, ze laten je niet sneller doodgaan. Dont't take your organs to heaven, heaven knows we need them here

label.Geplaatst op 2005-04-08 01:41:11


Elena helaas heb ik het zelf meegemaakt in mijn directe omgeving dat ze je sneller laten sterven als je een donorcodicil hebt en dat is ook èèn van de redenen dat ik me niet op geef als Donor

label.Geplaatst op 2005-04-08 13:44:32


onzin! beetje een conspiracy gedachte... maar ja, heb geen zin om zo'n discussie aan te gaan

label.Geplaatst op 2005-04-08 16:34:14


Sneller dood laten gaan? Sorry hoor... Waarom zou een arts dat doen? Hij heeft er zelf absoluut geen baat bij. Sterker nog, binnen de kortste keren staat de tuchtraad op de stoep (en terecht).

label.Geplaatst op 2005-04-12 21:44:33

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren