© 2024 solvo B.V.

Help

ik heb sinds een jaar of 4 last van een benauwd gevoel net of iemand op mijn keel drukt onder het strottehoofd ik heb ook soms braakneigingen maar nog nooit echt gebeurd het benauwde gevoel houd soms wel 2 weken aan ben dan heel erg moe en heb geen energie onderzoek kno arts geweest geen resultaat en een slaap onderzoek diverse longonderzoeken waren allemaal goed plus weefsel uit mijn longen onderzocht ben wel allergies voor sommige dingen maar dit zou niet de oorzaak zijn van mijn klachten de laatste tijd heb ik problemen met uitademen kan de ademhaling niet helemaal afmaken het is net of er wat dichtknijpt in mijn borstkast maar met longtesten zou dit goed zijn en ik heb de laatste tijd veel last van pijn tussen mijn schouderbladen een branderig gevoel de dagen dat ik er geen last van heb zijn op 1 hand te tellen ik maak me nu toch wel een beetje zorgen en de huisarts zegt nu dat het tussen de oren zit en schrijft me een medicijn voor voor rustig te worden soms heb ik dagen dan ben ik helemaal leeg heb geen bronchitis of astma heb wel al diverse pompjes gebruikt maar zonder resultaat hopelijk herkend iemand de problemen en kan me helpen


Hoi Grandmaster, Allereerst vind ik het heel vervelend voor je, want het is inderdaad beangstigend. Ook ik heb hier een tijd last van gehad. Bij mij is er (door de KNO)een verdikking en verkramping van mijn globus (strottehoofd) vastgesteld. Het gevoel dat je keel dichtgeknepen wordt heeft meestal te maken met angstgevoelens. Omdat de klachten die je hiervan hebt erg beangstigend zijn, kom je in een spiraal terecht. Wat dat betreft kun je het vergelijken met hyperventilatie. Hoe banger je wordt voor weer dat enge benauwde gevoel, hoe meer en erger de klachten zich openbaren. Het gevoel tussen je schouderbladen geeft aan dat je \\\"vast\\\" zit. Ook kan het zijn dat je maag van streek is waardoor je een branderig gevoel krijgt. Wat ik eraan gedaan heb is het volgende. Eerst moest ik accepteren dat het psychisch was (dat was het moeilijkste om voor mezelf toe te geven). Ik heb ook rustgevende cq. antidepressieve middelen gekregen en die ook daadwerkelijk gebruikt. Ik heb bijgehouden wanneer de klachten er waren en wanneer het erger werd. Zo ontdekte ik toch een patroon, zonder overigens bewust te zijn van mijn angstgevoelens. De medicijnen hebben voor een gedeelte geholpen. Ik kon van alles iets meer afstand nemen, waardoor de klachten in ieder geval niet verergerde. Ik kon namelijk op een gegeven moment niet meer normaal praten omdat ook mijn stembanden in de verdrukking kwamen. Verder ben ik op Yoga gegaan om te leren ontspannen. Uiteindelijk was ik na een jaar van mijn klachten af. Wel merk ik dat het een gevoelige plek blijft. Heb ik langere tijd achter elkaar stress, dan voel ik het opkomen, maar omdat ik geleerd heb hoe hier mee om te gaan is dat gelukkig snel weer verdwenen. Ik wens je erg veel sterkte met alles en leef met je mee. groet, rota

label.Geplaatst op 2004-04-13 19:29:22


hoi rota bedankt voor je reactie misschien kan ik er iets mee ik word nu opnieuw onderzocht in het ziekenhuis eerst eens even afwachten wat dat oplevert dit komt omdat ik in het verleden ook een maagbloeding heb gehad en 10 weken geleden ben ik geopereerd aan een extra verbinding in mijn hartkamer maar ik ben heel blij met de reactie van iemand wat de soortgelijke klachten heeft of heeft gehad bedankt en jij ook sterkte verder misschien tot het volgende bericht] groetjes Bert

label.Geplaatst op 2004-04-14 16:19:07


Hoi Bert, Jeetje, jij hebt wat te verstouwen zeg op gezondheidsgebied. Ik hoop voor je dat de uitkomsten niet tegenvallen. Laat je dat nog even weten? Ik wens je heel veel sterkte met de komende onderzoeken en uitslagen. groet, Tatiana

label.Geplaatst op 2004-04-21 09:04:34

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren