© 2024 solvo B.V.

HELP!! AUB!!!

Ik ben een jonge dame van 15 jaar oud en heb sinds een breed genomen half jaar erge last misselijkheid in de ochtend. Als ik in de ochtend om half 7 opsta om naar school te gaan ben ik zeer misselijk... Soms zerg zo erg dat ik moet overgeven... Ook kan ik dan mijn tanden niet poesten omdat ik dan ziek word van de tandepasta... Vroeger at en dronk ik ALTIJD in de ochtend en dan kon ik eten en drinken wat ik wou maar ziek worden ho maar. Maar als ik nu bijvoorbeeld een glas koud water drink in de ochtend word ik al misselijk en moet ik overgeven! Ik heb dus een hele zwakke maag zo vroeg... Als ik in het weekend uitslaap tot een uur of 9 heb ik daar ( bijna ) nooit last van... Ik snap het niet, waar komt dat vandaan want ik had dat vroeger niet... Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Sousy


hoi sousy, ik ben 19 en heb t zelfde probleem als jou, smorgens vroeg is eten een ramp, als t later is gaat t een stuk beter. Ik heb vanalles geprobeert, maar eigenlijk hielp niks. Ik ontbijt nu sochtends met drinkontbijt, hier zitten voedingsstoffen in, misschien niet zoveel als dat ik een boterham zou eten, maar t is of dit of niks. Je zou kunnen kijken of dat bij jou ook werkt, vloeibaar eten, want sochtends ontbijten is wel belangrijk! succes! gr sandra

label.Geplaatst op 2005-09-20 21:27:38


Hallo Soussy, ik heb dit probleem vroeger op jouw leeftijd ook gehad en het is momenteel weer terug (ben nu 42). Ik weet zeker dat het bij mij psychisch is. Ik word gewoon misselijk als ik aan misselijkheid denk en kan daardoor vrijwel niet eten 's ochtends. Drinken gaat bij mij nog wel. Zorg ervoor dat je iets te eten en drinken maakt dat je erg lekker vind. Een paar stukjes tomaat of komkommer op de kaas, of wat mosterd. Als je van zoetigheid houdt, bijvoorbeeld chocoladepasta, waardoor het brood makkelijker door je keel gaat. Voor de rest is het een kwestie van de volhouder wint. Groeten, Cosy

label.Geplaatst op 2005-11-25 19:47:50


Vraagje, vind je het vervelend om naar school te gaan? Soms kan ik ook niet eten van de misselijkheid, maar bij mij komt die misselijkheid bij spanning vandaan. Ik denk dat het zaak is uit te vinden waar je misselijkheid vandaan komt, ga er eventueel voor naar je huisarts, daar is je huisarts immers voor. Verder zou ik proberen me er niet zo druk over te maken, als je erop focust kan het alleen maar vervelender worden en erger worden... Succes

label.Geplaatst op 2005-09-21 12:09:15


Beste Julliette... Het heeft niks te maken met het feit dat ik niet graag naar school ga want mijn vriendje komt me elke dag ophalen dus daar ben ik blij om :D Maar toch ben ik misselijk... Ik heb een bloedtest laten doen maar daar kwam niets uit... X Sousy

label.Geplaatst op 2005-09-21 14:37:36

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren