© 2024 solvo B.V.

Help hechting zit vast,

hallo, Ik heb een vraag. Sinds vorig jaar heb ik een ingegroeide teennagel, en heb daar een flinke onsteking aan overgehouden aan mijn dikke teen. Toen ben ik daaraan holpen geworden in Aug 05. Afgelopen maand was ik weer terug gegaan naar het ziekenhuis en hebben ze de nagelwig aan bijde kanten (met vlees) goed weg gehaald. De wond zit er redelijk goed uit voor een leek. Nu zitten er twee hechtingen in, twee weken later mochten de hechtingen eruit. Een beetje eigenwijs heb ik dit zelf gedaan. Aan 1 kant ging dit zonder problemen. Daar stond het draadje best wel onder spanning omdat de draad door de teennagel was gehaald. De draad doorklippen en voorzichtig eruit getrokken. Geen probleem, kwam wat etter mee. Het tweede draadje aan de andere kant daarintegen gaat er NIET uit. Als ik om de wond eromheen duw voel ik bijna geen pijn. Maar wil ik het eruit trekken, verga ik letterlijk van de pijn. Nu zal ik even toelichten dat onze hond er na 1 week even op getrapt had, en dat de hechting knoop naar 1 kant was verschoven, deze zit nu tegen het \"vlees\" aan. Mijn vraag aan jullie is, hoe krijg ik de hechting er het beste uit? Ik kan naar de huisarts gaan, maar als die eraan trekt weet ik ook dat ik hem zal knijpen. Zou het kunnen zijn doordat de hond erop getrapt heeft en de draad verschoven is, de draad in de teen gebloed heeft en zich weer vast gezet heeft? En dit weer een paar dagen langer nodig heeft om los te laten? Het ziet in elk geval optisch ok uit en niet naar een onsteking of zo. Ik heb geprobeerd om mijn voet in de badedas te houden en zo de huid wat soepeler te maken, maar dit help totaal niet. Bedankt voor de antwoorden


Dit is natuurlijk al met al niet zo handig. Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan.

label.Geplaatst op 2006-06-06 19:48:05

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren