© 2024 solvo B.V.

Help, vochtbalans/ controle lijst... graag reactie

Probleem: Als je bij een patient komt en deze geeft aan dat deze veel pijn heeft of erg moe is. Dan kun je bij ons op de afdeling niet direct zien waar dat van komt. Want voor de operatie word er geen controle lijst bijgehouden. Pas na de operatie. Mijn oplossing: De Controlelijst word aangepast doordat vanaf het moment opname ingevuld word wat de patient aan pre-medicatie of thuis medictie hebben gehad. Ook een colom bij de op het papier, zodat je alles in 1x ziet. Wat er aan de hand kan zijn. Graag wil ik hier op voordelen nadelen of evt. andere oplossing?


Ik vind dit een beetje een onduidelijk berichtje,wat wil je nou eigenlijk weten?Gaat dit over een vochtbalans,over medicatie of over pijn?Om bij iedereen een controle lijst aan te leggen lijkt me niet nodig.Je hebt toch ook je rapportage waarin staat of een pat.moe is,pijn heeft etc.Een vochtbalans noteer je uiteraard wel op bv een bedlijst.Op een chirurgische afdeling kun je een controle lijst aanleggen met bv een pijnscore.

label.Geplaatst op 2006-10-04 13:02:29


het is puur voor de verbetering van zorg, het is bedoeld dat je alles in 1 oog opslag voor je hebt. Zonder na de overdrachts ruimte hoeft. En direct adequaat te handelen.

label.Geplaatst op 2006-10-04 13:05:51


wij hebben de dossiers van de patienten op de unit staan dus alles bij de hand. Alleen als de controles(RR,P,T ,UP en sat bv)meer dan 4 * daags moeten leggen we een bedlijst aan.

label.Geplaatst op 2006-10-04 13:32:01

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren