© 2024 solvo B.V.

Hoe kan ik langer worden?

Hallo, Mijn onderwerp is eigenlijk ook gelijk mijn vraag. Hoe kan ik langer worden? Ik ben nu 1.67 en 19 jaar (bijna 20). Ik ben erg onzeker over mijn lengte. Het is gek, maar hoe ouder ik word, hoe onzekerder ik tevens word over mijn lengte. Veel mensen zeggen tegen mij: 1.67 is toch helemaal niet zo klein. Maar ondertussen voel ik me er erg rottig door. Je hebt natuurlijk allemaal van die (dure) pijnlijke behandelingen, maar ik wil daar liever niet aan beginnen. Ook de verhalen die ik heb gehoord over bepaalde hormonen zijn geen pretje. Ik zou graag willen weten of ik nu nog iets kan doen, waardoor ik eventueel wat langer wordt. Eventuele medicatie, bepaalde dingen wel of niet doen etc etc. (behalve hakken aan te doen) Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Bedankt! Julie.


Je bent uitgegroeid, dus er is geen medicamenteuze therapie meer mogelijk. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er een arts is in Nederland die je hiervoor daadwerkelijk zou behandelen met deze lengte. Andere opties? Je botten langzaam uitrekken. Maar hier geldt hetzelfde voor als boven, je krijgt het niet voor elkaar in Nederland. Ik denk dat het het verstandigste is, als je eens bij jezelf afvraagt wat nu eigenlijk de reden is dat je jezelf te klein vindt.

label.Geplaatst op 2006-08-31 00:03:54


Hoi Julie, meisje groeien maar tot hun 16e jaar, daarna is het skelet uitgegroeid. Je kunt aan je lengte niets meer veranderen, wel aan je zelf! Als jij je happy voelt en zelfvertrouwen uitstraalt doet je lengte er niet meer toe. Ik ben zelf 1.66 en eerlijk gezegd nooit 'last' gehad van mijn (geringe) lengte hoor. Dus: werk aan jezelf, niet aan je lengte! Succes.

label.Geplaatst op 2006-09-01 12:06:10


Ik zou zeggen wees blij dat je 1.67 bent er zijn er velen die kleiner zijn. Hoe langer je bent hoe eerder je rugklachten krijgt en om groter te lijken kun je hoge hakken dragen en bepaalde kleding doet je ook langer lijken. Als je ergens niet bij kunt pak je een trapje. Je kunt beter van je 1.67 m. genieten dan je druk zitten maken om langer te worden.

label.Geplaatst op 2006-09-01 12:15:47


Hallo Julie, Ik weet ook geen behandelmethode om langer te worden. Als er zoiets zou bestaan, wil ik ook wel behandeld worden met mijn 1.61. Ik kan me best voorstellen dat je je klein voelt nu, omdat de meeste meisjes op dit moment van jouw leeftijd groter zijn. Maar hoe lang je wordt zit in je genen. 1.67 is bovendien helemaal geen reden om je operatief langer te maken, misschien bij een kwakzalfer tegen heel veel geld. Je spieren zijn echter afgestemd op jouw 1.67, dus daar kun je heel veel last van krijgen. Een nicht van mij had een groeistoornis, waardoor zij meer dan 2 meter is geworden en dat was echt geen pretje. Groeten van Cosy

label.Geplaatst op 2006-09-01 17:52:01


Ik ben 16 jaar oud en mijn lengte is 161 cm... Ik wil ook langer worden, omdat alle mensen om me heen veel langer zijn dan mij. Ik weet niet wat ik er aan kan doen. Ik wil ook een pijnloze oplossing hiervoor. Weet iemand een raad voor mij?

label.Geplaatst op 2007-03-10 15:21:36


Beste Julie, ik heb een amerikaanse site gevonden waar rek- en strekoefeningen staan. ik weet niet of het vertrouwbaar is, maar volgens die site kun je 5 tot 12 cm langer worden als je die oefeningen uitvoert. die oefeningen werken ook als je uitgegroeid bent. als er meer mensen geinteresseerd zijn ga dan naar mijn site www.funkychat.tk (je kan daar ook discussieren als je wilt) op 7 september vanaf 20.00u ben ik daar

label.Geplaatst op 2007-09-02 19:04:11


en wat nou als je 15 jaar bent, 1.67meter bent kan je dan nog groeien? zo ja wat kan ik dan doen?

label.Geplaatst op 2008-11-01 16:55:37


ik ben 19 en mijn lengte is 158 cm .ik vind het echt koert wat klan ik doen om iets langer te worden?

label.Geplaatst op 2010-02-22 19:08:15


ik maak me zorgen over mijn lengte ik ben 12 jaar en 1.52 ik maak me zorgen omdat ik langzaam groei mijn moeder is 1.90 en mijn vader 2.10 ik snap er niks van aub help me

label.Geplaatst op 2010-07-16 19:40:32

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren