© 2024 solvo B.V.

Hoe krijg ik dit voor goed weg??

Ik ben een meisje van 17. En ik heb vaak last van rooie natte pijnlijke plekken bij me lies. Als ik het in smeer met zinkzalf gaat het wel weg. Maar na een tijdje komt het toch weer terug. Kan iemand mij vertellen wat het is en wat ik er aan kan doen. Ik wil graag advies want dit maakt me heel erg onzeker. Ik durf ook niet na de dokter te gaan.


Hallo Chantie,volgens mij is het een soort exeem, en om het zeker te weten moet je toch echt naar de dokter die kan je het beste helpen, en hij vind het echt niet raar, hij of zij heeft regelmatig met zulke probeemp (jes) te maken, doen hoor sterkte,laat eens weten hoe je uitgepakt ben.Kwast.

label.Geplaatst op 2004-05-09 15:31:49


Hallo Chantie, Ik kan me heel goed voorstellen dat je het vervelend vindt om dit aan een arts te laten zien, maar het is wel beter, je hoeft je er zeker niet voor te schamen. Wat wellicht helpt -voorlopig- is niet te strakke slipjes te dragen en liefst van katoen, verder engels pluksel, een soort scheurlinnen, tussen je liezen verzacht de aangedane plek, zinkzalf helpt wel, maar moet goed en grondig verwijderd worden met zoete olie (arachide-olie), anders heb je kans dat het meer gaat broeien en nattig wordt, wat natuurlijk een fijne omgeving is voor bacterien, die in de buurt zowiezo aanwezig zijn. De arts zal je waarschijnlijk een zalf voorschrijven die verzacht, maar ook tevens genezend zal werken, zodat je echt geholpen bent. Dus kom op meid, zeg tegen je arts hoe je je erover voelt, dan zal hij daar zeker begrip voor hebben. Veel succes, Myr

label.Geplaatst op 2004-05-13 21:51:28

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren