© 2024 solvo B.V.

Hoge bloeddruk en achtbanen

Hallo, Ik heb nu 2 jaar last van een hoge bloeddruk. heb hier medicijnen voor(cozaar). Sinds die tijd kan ik niet meer tegen achtbanen of dingen die alsmaar ronddraaien. Komt dit door de hoge bloeddruk? Zo ja, hoe kan dit? Of zou het anders te maken kunnen hebben met eerdere lichte hersenschuddingen? vriendelijke groet,


Hier is geen antwoord op te geven. Dat het door hoge bloeddruk veroorzaakt wordt, is erg onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten. Dat het door eerdere hersenschuddingen komt of de cozaar is waarschijnlijker, echter er is absoluut niet met zekerheid te zeggen waardoor het komt.

label.Geplaatst op 2004-07-07 17:34:25


Volgens mij is het niet echt gezond om in een achtbaan te gaan, ik werd vroeger ook helemaal onwel in een gewone draaimolen. Ben 1 keer in de \"spin\" geweest met een van mijn kinderen, maar daar werd ik ook doodziek van. Braken en zo. Die dingen zijn gewoon niet gezond en als je bv hartklachten hebt, dan moet je al helemaal niet in zo\'n ding gaan. En na een hersenschudding moet je ook niet in zulke dingen gaan.

label.Geplaatst op 2004-07-09 18:21:53


Eventuele hartklachten en hersenschuddingen gehad hebben staan los van misselijkheid en braken. Misselijkheid en braken worden veroorzaakt door de vele input die ons evenwichtssysteem en onze ogen aan de hersenen versturen. Overigens kan ik niet zo een twee drie bedenken waarom het hebben van hartklachten een reden is om niet in de achtbaan te gaan, anders dan het vrijkomen van adrenaline die een grotere belasting van het hart oplevert. Maar dan zou je ook geen bijzonder spannende film kunnen kijken. Dit verhaal geldt eigenlijk ook voor het gehad hebben van een hersenschudding. Toch staat dit bij iedere achtbaan vermeld. Dit terzijde overigens.

label.Geplaatst op 2004-07-09 19:17:58

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren