© 2024 solvo B.V.

Hospitalisatie!!!

Hoi, Wij zijn Linda gooijert en Beau Hessels en wij zitten in het vierde jaar van de opleiding mbo verpleegkunde. Voor ons eindwerkstuk hebben we het onderwerp Hospitalisatie gekozen. We hebben informatie over het onderwerp gezocht en in ons werkstuk verwerkt, maar nou wouden we zelf nog onderzoek naar hospitalisatie doen. Via een enquete hebben we reacties proberen te krijgen van verpleegkundigen in een ziekenhuis, maar de enquetes werden gewoon weg NIET ingevuld. Vandaar dat we het op deze manier nog een keer willen proberen. Ik zend hieronder wat vragen mee en zou hier graag antwoord op willen hebben van verpleegkundigen. ik zou het heel fijn vinden als jullie de vragen in wouden vullen. alvast bedankt: met vriendelijke groet Beau en Linda Enquete Hospitalisatie: vraag 1: Op wat voor soort afdeling bent u werkzaam? vraag 2: Hoe lang bent u daar al werkzaam? vraag 3: Kunt u in uw eigen woorden het begrip hospitalisatie omschrijven? vraag 4: Vind u dat u zelf gehospitaliseerd bent en waarom vind u dit? vraag 5: Vind u dat uw afdeling gehospitaliseerd is, waarom wel of niet? vraag 6: Zo ja, bij verpleegkundigen, patiënten of beide? vraag 7:Wat wordt er op uw afdeling aan gedaan om hospitalisatie te verminderen en/of te voorkomen? vraag 8: Wat zou u er graag zelf nog meer aan willen doen? vraag 9: Hoe zou u dit willen aanpakken? vraag 10: Zijn er protocollen aanwezig op uw afdeling over hospitalisatie?


1 werkzaam op een verpleeg/verzorgingsafd. voor somatiek en PG 2 ik werk daar al bijna 3 jaar eerst als oproep(tijdens mijn studie) voor enkele uren in de maand en sinds een 3/4 jaar voor zo'n 30 uur/week. 3 hospitalisatei vind ik moeilijk te omschrijven. ik zie het een beetje als je vaste werkzaamheden die nooit veranderen en elke dag het zelfde zijn. je handelt het zelfde en weet niet anders. 4 nee, niet meer. ik werk op verschillende afdelingen en dat maakt het werk zo afwisselend. ik heb een paar maanden op een groepsverz gewerkt voor PG-bewoners. na een paar maand had ik wel zoiets van'ik ben gehospitaliseerd en wil hier weg'. 5 ja wel een beetje. we werken met routes in het verz.huis en het vaste pers. werkt altijd op dezelfde route. het vaste pers. kent op deze manier alleen "hun"bewoners en de andere kennen ze niet zo goed. 6 bij allebei. van vpk-> zie boven en bij de bewoners is het veelal op de manier van handelen en het tijdstip dat je biij de bewwoner komt voor de ADL activiteiten. 7 er zijn plannen om ook het vaste personeel op andere routes te laten werken. dit wordt op proef gedaan en later geevalueerd. 8ik weet niet of we er voorlopig meer aan moetenn doen. ik vind het hierboven beschreven initiatief een goed plan voor beide partijen. 9 NVT 10 ik weet neit of de prot. aanwezig zijn. ik weet wel dat we een prot. boek hebben veel succes, Tineke (verpleegkundige)

label.Geplaatst op 2003-12-17 20:35:41


heel erg bedankt voor je antwoorden groetjes beau en linda

label.Geplaatst op 2003-12-18 23:38:05

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren