© 2024 solvo B.V.

Huisarts doet alles maar op zijn gemak!!

hallo ik ben nog steeds op de uitslag van me onlasting aan het wachten.Ondertussen heb ik wel afgelopen vrijdag bloed moeten prikken,er weerd gekeken op bezinking hb gehalte en ontstekingen.Maar daar had ik gister de uitslag al van en me bloed was netjes.Maar nu vanmorgen moest ik naar de wc en er zat veel bloed bij me onlasting,me onlasting lag echt in een plasje bloed en met afvegen ook.Nu vraag ik me dus toch eens af als me bloed enzo goed is wat er dan zoveel bloed bij je ontlasting kan veroorzaken.Ik heb hier al meerdere berichten geplaatst o.a onderwerp slijm bij ontlasting. Groetjes Tamara


helder bloed bij je ontlasting duidt het meest op een beschadiging op het einde van je spijsverteringsstelsel. dit kan zijjn aambeien, dikkedarmkanker of een andere beschadiging in je dikke darm. Een bloedende maagzweer zou zeer zwarte ontlasting opleveren. En met een bloedende maagzweer kan niemand lang mee blijven rondlopen. Hoogst waarschijnlijk zul je een colonscopie krijgen. Via je anus wordt een slangetje binnegebracht. Je schaamt je rot, maar geloof me, beter dat dan de slechte alternatieven. p.s. ik denk eerder dat een laboratorium achter loopt met het onderzoeken, dan dat een huisarts zaken laat liggen. succes.

label.Geplaatst op 2004-12-20 09:59:37


Hoi tamara, ja ik weer van dat allergie berichtje, Veel bloed duid denk ik toch op een maagzweer, dachten ze bij mij eerst ook. Doet het bijv. veel pijn als je juist geen eten in je maag hebt? ik zou zo snel mogelijk een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis voor de internist ofzo, zodat ze snel een endoscopie , via je anus, gaan doen. Grote kans dat er iets is met beschadiging van je darm. Ja ik wordt inmiddels ook al wat wijzer wat je allemaal WEL kan hebben, helaas weetik nog iet wat ik zelf heb. Moet nog 1 maand, wachten, alsof het niks is! Ik vroeg ook aan die arts of hij wist hoelang dat wel niet was. Groetjes Lisa

label.Geplaatst op 2004-12-16 20:26:29


Hallo Timmer als jij mijn berichten goed hebt gelezen dan staat er dat me bloeduitslag prima was dus heb geen dikke darmkanker.Dus vind het nogal al raar dat je daarmee aankomt.

label.Geplaatst op 2005-01-05 01:19:58


Hoi Tamara, Van bloed waar dan ook vandaan daar schrik je van en begrijp je ongerust heid Het hoeft niet te betekenen dat het meteen iets ernstigs is kan ook om een poliep gaan maar het is niet zo dat laboratoriums per definitie achter lopen als je niet binnen een paar dagen uitslagen hebt . Sommige onderzoeken hebben tijd nodig als er iets op kweek gezet wordt dan duurt dat een poosje voordat je daar een uitslag van hebt . Maak je je echt ongerust en blijft dit zo bloed bij ontlasting terug naar de huisarts zodat er merdere onderzoeken gedaan kunnen worden ook groetjes noah

label.Geplaatst op 2004-12-20 17:13:24


Ik vind het niet zo goed om zo maar te zeggen: kan dikkedarmkanker zijn: weet je wel wat dat voor iemand kan betekenen die zulke dingen gelooft, de dokter is toch de aangewezen persoon voor dit soort vragen.

label.Geplaatst op 2004-12-23 13:34:39


Dit duidt helemaal niet op een maagzweer. Van een maagzweer heb je over het algemeen geen helder rood bloed bij de ontlasting. Dan is de ontlasting zwart. Dan heeft een endoscopie via de anus ook geen zin, want dan kom je niet in de maag. Mogelijk komt het van rondom de anus of endeldarm, dit moet nader bekeken worden. Hoewel ik je ongerustheid voor kan stellen, kan niemand over het internet een diagnose stellen.

label.Geplaatst op 2004-12-16 22:04:08


Hallo Ik ben vandaag weer terug geweest naar me huisarts voor de uitslag van me ontlasting kweek en alles was goed.Ik heb nog wel af en toe bloed bij me ontlasting en heb dat gezegd,ze zei dat het aambeien konden zijn dus ze heeft ff inwendig onderzoek gedaan voor aambeien maar ze voelde niks.En wou ff reageren op bericht van Timmer,darmkanker kan het niet zijn want heb me bloed laten testen en me bloeduitslag was prima dus dat valt al af.Maar idd word ik nu doorverwezen naar het ziekenhuis op 30december voor een darmonderzoek.Waarschijnlijk denkt me huisarts nu aan een poliep of misschien inwendige aambeien.Dus moet weer ff afwachten.Maar het was nu zeker geen spastische darm meer vanwege het bloed bij me ontlasting,dat hoord niet bij een spastische darm wat ze dus eerst dacht.Bedankt voor jullie reacties. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-12-22 13:02:05


waarom dan een forum? en bij ondergetekende is de juiste kennis aanwezig.

label.Geplaatst op 2005-01-04 12:12:28


Hallo Ik zou vorige maand darmonderzoek hebben gehad, de 30e december, maar omdat ik die week mijn menstruatie heb gekregen, heb ik het verzet naar vandaag. Vandaag moest ik dus om 9.45 uur een darmonderzoek. De uitslag was prima,er waren geen poliepen,aambeien of ontstekingen te vinden.Het enige wat de internist opviel was dat mijn darmen behoorlijke krampen gaven. Ik vroeg waar dan het bloed bij me ontlasting vandaan kwam. Hij zei: dat is waarschijnlijk van de bloedvaten in je darmen gekomen,zodra die geirriteerd waren kon dat weleens gaan bloeden. Verder was er niks aan de hand. Dus Timmer, ik heb geen darmkanker dus die conclusie moet je niet meer zo snel trekken. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2005-01-06 15:28:23

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren