© 2024 solvo B.V.

Hyperventilatie

Ik ben 36 jaar en heb 2 kinderen. Het begon bij mij op 1 januari dat ik pijn op mijn borst kreeg en in mijn arm en kaken en helemaal beroerd werd. Ik werd ook helemaal grauw en kreeg blauwe lippen. Ambulance kwam en die zeiden dat het niet mijn hart is. Nu vele onderzoeken verder op heel veel gebieden is er nog steeds niks uitgekomen. Omdat hart problemen in mijn familie voor komt kreeg ik ook eerst hart onder zoeken. Gelukkig is tot zover alls goed. Ik ben zelf maar verder gaan zoeken en ik dacht ik kan wel hyprventilatie hebben. Ik loop nu bij mensendieck en dat gaat redelijk. Maar mijn angst blijft omdat ik nog steeds elke dag pijn in mijn linker arm en vingers(soms tintelen ze) en op mijn borst en kaken heb. Ik ben soms ook duizelig en last van hart overslagen en daar word ik beroerd van De ene dag kan ik het beter verdragen dan de andere dag. Maar mijn vraag is, is het normaal dat je bij hyperventilatie dat je er elke dag last van heb en ook last van je kaken. zijn er meer mensen met zoveel klachten.


Jou verhaal komt me zeer bekend voor, ook ik had er ooit last van en ben er toen binnen een jaar helemaal vanaf gekomen. Het leek een psychische factor te te zijn in mijn geval. Ik was een heel druk leven gewend in een caferestaurant in Duitsland, kwam hier in Nederland en had ineens en rustig leven. Een man & kind en de huishouding bleken geen voldoening te geven. De huisarts adviseerde toen iets te gaan doen wat afleiding gaf, zoals tennis spelen of wat dan ook. De leefsituatie verandern heeft bij mij uitstekend geholpen. Ik kreeg het weer druk ook met allerlei andere dingen en binnen een jaar was ik ervan af. Dan spreek ik over 27 jaar geleden. Ik raad je aan, eens goed na te gaan wat die hyperventilatie veroorzaakt. Het kan ook onvrede zijn over een bepaalde levensstijl/houding. Ik weet hoe het voelt, veel sterkte! Criscras

label.Geplaatst op 2006-06-23 14:02:55


Alles in de gaten houden natuurlijk, maar heeft iemand je al onderzocht op 'angstaanvallen'? Diverse symptomen die je noemt komen hierbij voor. Dit is overigens wel te behandelen. Praat er eens over met je arts.

label.Geplaatst op 2006-06-23 20:33:47


het allerbelangrijkste is.... wordt er niet bang voor! dat verergerd het . probeer bij jezelf te blijven en realiseer je dat het niets ernstigs is. succes

label.Geplaatst op 2006-07-23 15:27:43

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren