© 2024 solvo B.V.

Ik ben zo moe..............

hallo allemaal, ik ben een moeder van 41 jaar met een dwangstoornis ook wel OCPS. ik ben nooit klaar door perfectionisme en ik heb altijd onrust in mijn hoofd door lijstjes. lijstjes of schemaas van dit \'moet\' nog of dat had nog \'gemoeten\', daardoor ben ik uitgeput en depressief geraakt. nu slik ik sinds een paar maanden remeron en op zich bevalt dat wel goed, alleen verslaap ik me er bijna elke dag op. graag zou ik willen weten of meer van jullie daar ook last van hebben. volgens de bijsluiter moet je het vlak voor het slapengaan innemen en ik probeer het nu al wat eerder op de avond, maar nu word ik daar \'s nachts weer een paar keer wakker door. dat verslapen steeds kan echt niet als de kids vroeg op school moeten zijn. ik zou het ook fijn vinden om ervaringen uit te wisselen met degenen die dezelfde stoornis hebben als ik.


Hallo, Ik slik zelf ook Remeron 45 Mg vanwege mijn ADHD en neem 1 zuigtablet minimaal anderhalf uur voor het slapen gaan. Het is belangrijk om met dit medicijn een goede regelmaat te hebben en structuur zodat het makkelijker is om er aan te wennen. Dus NIET vlak voor het slapen in nemen maar zeker 1 1/5 tot 2 uur van tevoren.

label.Geplaatst op 2006-01-09 07:50:59


misschien toch de arts vragen die je de remeron voorgeschreven heeft om de remeron idd wat eerder te pakken en dan een doorslaper in te nemen. Je hebt verschillende vormen van slaaptabletten, succes..

label.Geplaatst op 2006-01-11 22:09:42


Hoi, Ik ben 38 jaar, moeder van een zoon van 19 jaar. Ik herken jou probleem ivm de dwangstoornis. Ik heb het zelf enkele vele jaren, en ik heb er een midel voor dat heet \"Anafranil\". Wel moet ik zeggen dat dit middel al mijn dwang weg haalde tot dat ik een hersen operatie heb gehad om de epilepsie te verwijderen. Deze operatie is geheel gelukt!! Ik heb geen epilepsie meer, nu ongeveer 8 maanden niet meer, dus over 4 mnd mag ik afbouwen met mijn ander medicatie :-) en mijn Anafranil weer kan nemen. Nu is mijn dwang weer heviger geworden omdat ik voor de operatie was afgebouwd met de Anafranil. Voor mijn operatie had ik er 75 mg pd van. Nu hadden ze deze weer verhoogd naar 50mg en mijn dwang verdween weer opnieuw, helaas moest ik het weer naar 25 mg omlaag zetten ivm ik nog tot Febr 2010 antie epileptica moet nemen en er hevige bijwerkingen van kreeg van de Anafranil die werkte namelijk op mijn andere medicatie, vroeger dan 1 jaar mogen ze mijn anti epileptica niet omlaag zetten. De Anafranil opzicht daar had ik voorheen nooit klachten van dat, deze op mijn ander tabletten werlte. Ik heb er over epraat en ze gaan kijken als er dan tijdelijk een ander middel voor mijn dwang is daarna weer mijn Anafranil zodra ik afbouw met mijn anti epileptica. Ik heb altijd vertrouwen en mijn hulp door het middel \"Anafranil\" gehad. Mijm dwang daar heb ik veel last van in mijn dagelijks leven.Ik weet geen ander middel tegen mijn dwang en heb het nodig!! Heb veel steun en hulp van mijn zoon moet ik toegeven :-) Groetjes: Eliza

label.Geplaatst op 2009-09-24 00:28:54

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren