© 2024 solvo B.V.

In elkaar zakken, hoofdpijn en kramp

Mijn dochter van 16 jaar is gisteravond door haar linkerbeen gezakt(rechter been is al niet te gebruiken door PD).Ze zakte zomaar in elkaar. Ze kreeg meteen ontzettende hoofdpijn met steken. Toen we haar overeind wilden helpen kon ze niet op het been staan en had het gevoel dat haar armen ook krachteloos waren.We hebben haar op bed gelegd en huisartsenpost gebeld, moesten haar maar een pijnstiller(naproxen)geven.Ze kreeg ook soort kramp in haar linker kaakgewricht. Vanmorgen had ze nog geen kracht en een doof gevoel in haar linker wang, ook ging ze dubbel zien.Van de huisarts(niet geweest) moest ik haar maar 3 maal daags een naproxen geven en morgenochtend weer terug bellen.Behalve erge hoofdpijn heeft ze geen pijn klachten.Ik maak me wel zorgen want ze kan met moeite met 2 handen een kopje vasthouden. Wie o wie heeft een idee of tip. hesi


hoi, ik zou het hier niet bij laten, dit is niet echt een geruststellend verhaal dat je verteld, het hoeft niet gelijk ernstig te zijn, maar hier moet wel even een arts naar kijken, via de telefoon diagnoses stellen is wel erg makkelijk, ik zou ervoor staan dat ze verder onderzocht wordt, succes sandra

label.Geplaatst op 2005-03-22 16:20:25


Vandaag weer telefonisch contact gehad met de huisarts, situatie is eigenlijk niet verbeterd.Volgens hem was dit een Dystrofie variant, en hij komt morgen wel langs. Later weer de assistente gebeld en gezegd dat ik echt ongerust ben, huisarts was de deur uit en ze zal vragen of hij weer terug belt. Wie o wie weet een oplossing???? Hesi

label.Geplaatst op 2005-03-23 10:55:53


Heeft uw dochter enige tijd hiervoor misschien een virusinfectie of iets dergelijks doorgemaakt? Of kan ze gebeten zijn door een insect, mijt of een teek? Ik ken namelijk iemand die (maanden) na zo'n voorval soortgelijke klachten kreeg.

label.Geplaatst op 2005-03-25 17:54:51


nou, ik zou geen moment wachten en onmiddelijk naar het ziekenhuis gaan!!! naar de eerste hulp dan maar!!! klinkt niet best, geen tijd verliezen!!!!!!!!! tijd is soms alles voor een genezing.....

label.Geplaatst op 2005-03-26 13:30:51


het zou eventueel een hersentumor kunnen zijn, haast is geboden bij de behandeling ervan, mocht het zo zijn. het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn, heel veel beterschap en sterkte gewenst!!!!!

label.Geplaatst op 2005-03-26 13:33:01


Hallo Anna, Dank je voor het meedenken. Ze is volgens mij de laatste tijd niet echt ziek geweest. In Januari wel van haar fiets gevallen met haar hoofd op straat, toen had ze volgens(dezelfde)huisarts een hersenschudding. Hesi

label.Geplaatst op 2005-03-26 20:44:22


Bedankt voor jullie reaktie`s. De huisarts is woensdag na mijn 2e telefoontje gekomen. Ze moest wat testjes doen,b.v. armen in de lucht steken en zo houden, linker arm viel steeds naar beneden.Dan mocht het wel recht vooruit, was makkelijker, ook nu viel haar arm naar beneden. Na links en rechts wat met het hamertje geslagen te hebben, kon hij vast stellen dat het geen beroerte was(naar haar been en wang heeft hij niet gekeken. Volgens hem kwam het van de dystrofie(en ik ben sinterklaas!!!!). Donderdag heeft hij weer gebeld en verteld dat ze voor de zomervakantie nog naar het revalidatie-centrum moet(stond gepland voor na onze vakantie). Dinsdag komt hij weer kijken. Ik heb inmiddels zelf de reflexen van haar pupillen gecontroleerd,deze zijn goed. Met haar ogen dicht kan ze met de vingers van haar rechterhand het puntje van haar neus aanwijzen, met links komt ze helemaal boven op haar neus terecht. We overwegen nu om via prescan een hersenscan aan te vragen, moeten we wel zelf betalen maar dat kan niet schelen, ze kan wel binnen een week terecht en je hebt dezelfde dag de uitslag. Tot zover de stand van zaken. Hesi

label.Geplaatst op 2005-03-26 20:40:53


die eventuele hersentumor waar teresie het over heeft zou ik niet zo bang voor zijn. een tumor geeft juist meestal helemaal geen hoofdpijn en geeft toenemende klachten met bijvoorbeeld evenwicht en geheugen, niet zo plotseling dus als jij beschrijft. dat beide armen krachteloos zijn geeft aan dat het ook niet lijkt op een beroerte, want geeft klachten aan 1 kant van het lichaam.

label.Geplaatst op 2005-03-27 21:16:42

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren