© 2024 solvo B.V.

Informatie opleiding verpleegkundige

Ik zou graag een opleiding verpleegkundige willen gaan volgen maar weet niet precies hoe ik de juiste wegen moet bewandelen. Het enige wat ik aan opleiding heb is een secretariele opleiding. Hoe vind ik een opleiding waar ik kan leren en werken tegelijk? Ook heb ik me laten vertellen dat dit door het ziekenhuis vergoed wordt. Is er iemand die mij een beetje op weg kan helpen want zelf kom ik er niet helemaal uit..... Oja, ik ben 36 jaar en vraag me af of dit een probleem zou kunnen zijn. Alvast bedankt voor de reactie!!!! Groetjes Saskia


Hoi Saskia, je zou elke opleiding in de zorg kunnen volgen. van niveau 2 hlpende tot en met niveau 5 hbo verpleegkundige. je kan gewoon solliciteren bij een plek dat jij leuk vind: verpleeghuis, thuiszorg, ziekenhuis, verstandelijk gehandicapten en psychiatrie. Via de instelling wordt je opleiding betaald en krijg je ook nog eens salaris. Meestal bepaald je werk, naar welke school je gaat. suc6! martine

label.Geplaatst op 2006-09-12 14:45:23


Leeftijd maakt niet uit. In ons ziekenhuis zijn een hoop leerlingen boven de 30. Er zijn er zelfs nog wel ouder dan 40! Succes!!

label.Geplaatst op 2006-09-12 18:56:22


het ligt natuurlijk aan de vooropleiding welk niveau je kunt volgen in de verzorging/verpleging. met een mavo diploma kun je verpleegkundige worden niveau 4, met havo niveau 5. met een lagere opleiding kun je verzorgende worden. je zou eens bij een verzorgingshuis/verpleeghuis/ziekenhuis kunnen informeren bij de praktijkbegeleidster of afdeling opleidingen. leeftijd maakt niet uit, er zijn regelmatig mensen die rond jou leeftijd kiezen voor werk in de gezondheidszorg. succes.

label.Geplaatst op 2006-09-20 19:15:49


Klinkt hoopvol dat er mensen van boven de 30 zijn die leerlingverpleegkundige worden. Ik heb zelf 2 jaar de opleiding gedaan en na verhuizing ben ik in een ander ziekenhuis verder gegaan. Daar ging het niet en ben onstlagen in mijn proeftijd. Ik was te ad rem..... Maar na vele sollicitaties naar ziekenhuizen in de omgeving waar ik nu woon ben ik maar schoonmaker geworden.... is nou niet bepaald wat ik wilde maar ja ik heb werk.... Verpleegkundige is het vak wat ik leren wil maar moet ik wel aangenomen worden. Ik ben 21.....

label.Geplaatst op 2006-09-28 21:27:22

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren