© 2024 solvo B.V.

Ingegroeide teen nagel

Hallo, Ik heb even een vraagje. Nadat ik als kind al eens behandeld ben aan een ingegroeide teen nagel. (heb er geen fijne herinneringen aan) loop ik nu alweer een aantal jaar met een zwerende teen nagel. Heel pijnlijk en er komt dagelijks vocht uit. Mijn teen is ook veel breder geworden na verloop van tijd. Ik weet dat het heel dom is geweest hier zo lang mee rond te lopen. Maar ik dacht altijd het gaat wel over. Ik heb geen zin in een operatie dus bleef ik er mee door lopen. Maar nu wil ik er toch wel eens naar laten kijken, want het gaat natuurlijk niet vanzelf over. Nu is mijn vraag, doordat ik zolang heb gewacht, hoe ernstig kan de operatie nu worden. langs mijn gehele grote teen nagel zit push en bloed het vaak. Het is echt aan het vergroeien. Kan dit ernstige gevolgen hebben bij de operatie, en wat kan ik er aan over houden? bedankt


Hoi, Ik had geen ingegroeide teennagel maar een nagelriemontsteking vlgns de artsen omdat er sprake was van een ingegroeide teennagel. Dit is absoluut niet het geval, maar dat doet er verder niet toe. Omdat ik al 3 keer veel last had van mijn grote teen is er 3 keer door een ass. chirurg een stuk van mijn nagel afgehaald. De ontsteking is nog niet over ondanks de vele soorten anti biotica en a.s. maandag wordt ik weer door de chirurg behandeld, aangezien ik geen vertrouwen meer heb in de assistenten. Ik heb ook continu verhoging/koorts, lag in het ziekenhuis voor iets anders maar mocht door de verhoging (38 graden) eerst niet naar huis. Later toch wel, omdat ze verhoging niet urgent vonden. Ik ben door de opname mijn afspraak bij de chirurg op maandag 27.7. niet behandeld ondanks de longarts mij beloofde dat de chirurg wel langs zou komen. Niets van dat alles, bij mijn bezoek aan de poli, verklaarde de secretaresse dat ze helemaal van niets wist. Nu is het dan 4.7., ik ben erg benieuwd wat de chirurg dan gaat doen, ik ben afgelopen vrijdag nog op de spoedeisende hulp geweest, omdat ik de pijn niet meer verdroeg en daarbij 39 graden had. Ze wouden mij niet helpen, ik moest maar poliklinisch komen. Ben naar de huisarts gegaan en heb dus weer ani biotica gekregen zodat de infectie niet verder gaat. Bij mij komt er nog steeds na 3 maanden pus en bloed en vocht uit. Ben benieuwd naar de afloop. Ik wens je veel sterkte, ga nu wel, want het gaat niet vanzelf over. Je maakt het alleen maar erger. Veel sterkte toegewenst, de verdovingsprikken zijn de gemeenste prikken zei eens één van de assistenten, dat klopt denk ik wel, door de ontsteking geven ze je een prik en afgelopen keer verging ik echt van een helse pijn. Wat er nu van mijn nagel over is, dat is maar heel weinig meer, ze willen het niet weghalen, omdat het de bron niet is van de ontsteking, maar het voetbed is de boosdoener. Maar mocht het weer rustig zijn en de ontsteking is weg, dan kan de chirurg de nagel nog verwijderen zodat er weer een nieuwe nagel kan groeien. Sterkte.

label.Geplaatst op 2005-07-03 00:12:45


hallo gerben waarom ga je daarmee niet naar een pedicure die verwyderen die ingegroeide nagel ook zonder operatie ik verwyderde die ook ben pedicure maar op pencioen sucses

label.Geplaatst op 2005-07-04 14:45:26


Doodzonde dat je niet naar een pedicure bent gegaan en er vooral ook zo lang mee rond blijft lopen. Mijn moeder heeft ook altijd last van ingegroeide nagels maar die worden door de pedicure verwijderd en niet gesneden door een chirurg of huisarts. Je kunt zoveel leed voorkomen daar een pedicure te benaderen, dat ben ik volledig met mijn voorgangster eens. Als er gesneden word zit je met een hoop pijn en ellende en een teen die vaak voor de rest van je leven gevoelig en lelijk blijft. Dus neem de telefoon en bel een pedicure, het is de moiete meerd an waard.Maar dan wel een goede pedicure natuurlijk. Veel succes ermee.

label.Geplaatst op 2005-07-13 14:34:27

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren