© 2024 solvo B.V.

Intensive care behandeling

Hallo, Ik heb een vraag over de behandeling op de intensive care en hoop dat iemand die kan beantwoorden. Als iemand een aantal dagen op de IC ligt wordt regelmatig het bed omhoog gezet zodat de patient bijna vertikaal in de lucht \"staat\". De bedoeling hiervan is om de bloedsomloop te stimuleren. Mijn vraag is of hier richtlijnen of regels zijn dat dit alleen onder toezicht gebeurt van een verpleger of verpleegster. Ik bedoel hiermee, is het normaal dat er dan niemand bij is om de boel in de gaten te houden? Ik hoop dat iemand hierop antwoord kan geven, alvast bedankt! Gert


Op een IC is altijd en overal toezicht lijkt me,bij ons kun je iedereen zien vanaf de balie/post...

label.Geplaatst op 2008-03-14 16:44:13


Hoi, dank je voor je reactie. in dit ziekenhuis hebben ze ook aparte kamers en mijn vader lag ook op een aparte kamer. De verpleging had geen direct zicht op mijn vader. De ruimte waar zij verblijven ligt ca. 20 meter verderop de gang. Geen direct zicht dus, weer je of er richtlijnen of iets dergelijks zijn? Bedaankt. Gert

label.Geplaatst op 2008-03-14 18:03:40


Ik werk zelf niet op een IC,dus ik weet niet of er speciale richtlijnen zijn..Is er iets mis gegaan bij je vader of heb je andere vragen?Richt je desnoods tot de patientenvertrouwenspersoon als je vragen hebt..succes

label.Geplaatst op 2008-03-15 12:15:57

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren