© 2024 solvo B.V.

Is het dragen van handschoenen verplicht bij intiem onderzoek?

Hallo, ik heb een vraagje. ik loop met mijn kinderen onder behandeling van de kinderarts. Nu valt mij steeds op dat de arts zijn handen niet wast voordat hij de kinderen onderzoekt en ook niet daarna. Misschien wast hij zijn handen wel als we weg zijn maar dat zien we dus niet. Maar mijn echte vraag is: moet een arts handschoenen aandoen als hij mijn dochter onderzoekt in haar schaamstreek? Dat doet deze arts dus niet. Hij heeft de schaamlippen van mijn dochter (7) geopend en bekeken zonder handschoenen te dragen en zonder dat hij hiervoor of hierna zijn handen te wassen. kan dit zomaar of zijn hier regels voor?


Voor onderzoek(intiem of niet)worden bij ons de handen gewassen en daarna ook.Bij intiem onderzoek altijd handschoenen aan.Al is het alleen maar om jezelf te beschermen.. Vreemd dus,dit geval..

label.Geplaatst op 2008-01-25 13:15:21


Het lijkt mij dat de arts minimaal zijn handen zou kunnen ontsmetten. Als ouder zijnde zou ik me wel afvragen of het onderzoek van de schaamstreek wel in relatie is met de klachten waarvoor het kind bij de arts kwam. Daarnaast zou ik als ouder direct de vraag gesteld hebben of hij/zij geen handschoenen aan hoeft.

label.Geplaatst op 2008-01-25 13:23:07


Ik vind t zelf ook vreemd want de andere artsen die mijn kinderen zien wassen hun handen wel. En deze arts was ook de enige die het nodig vond om mijn dochter in haar 'prive' gebied te bekijken terwijl ze daar geen last van heeft.

label.Geplaatst op 2008-01-25 13:23:12


Mag ik vragen waarom je kind bij de kinderarts loopt?Dan wordt het misschien duidelijker waarom er wat wordt onderzocht..

label.Geplaatst op 2008-01-28 15:10:00


we lopen in het ziekenhuis omdat mijn dochtertje slaap problemen heeft en niet goed groeit.

label.Geplaatst op 2008-01-28 15:42:45


Ik vind dit heel vreemd hoor..Waar ben je geweest??

label.Geplaatst op 2008-01-28 21:03:30


In het amc. (amsterdam) Op de kinderpoli.

label.Geplaatst op 2008-01-29 11:54:42


Ik zou de volgende keer(als die er komt tenminste)vragen waarom ze A.geen handschoenen dragen en B.wat het nut is van het onderzoeken van de schaamlippen in dit geval... Ik zou het normaler vinden als ze dat tijdens of voor het onderzoek hadden verteld trouwens.Blijf het raar vinden... succes ermee verder

label.Geplaatst op 2008-01-29 12:06:36

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren