© 2024 solvo B.V.

Kaakoperatie

Mijn bovenkaak is te smaller dan mijn onderkaak, daarbij komt dat mijn onderkaak te ver naar voren staat. Er is sprake van een overbeet, mijn bovenkaak valt in zijn geheel in mijn onderkaak. De onderkaak sluit niet goed (meer) en staat ook scheef t.o.v. de bovenkaak. Dertig jaar geleden heb ik al eens een kaakcorrectie gehad, toendertijd werden de kaken nog op elkaar vast gezet, maar daar is nu niet veel meer van te zien. Het voorstel van de kaakchirurg is nu eerst bij mijn onderkaak een hele tand met kaakbot weg te zagen waardoor de overgebleven delen naar elkaar toe geschoven kunnen worden (waarmee de kaak dus ietsje smaller wordt) en daarna mijn bovenkaak los te zagen van de schedel onder de oogkassen, deze dan sluitend op de onderkaak te plaatsen, waarmee tevens de nieuwe positie bepaald wordt. De bovenkaak wordt met metalen stukjes vastgezet en na een jaar weer verwijderd. De kaakchirurg kan niet zeggen hoeveel de bovenkaak naar voren komt, het geheel, mijn profiel zal wel beter worden en de kiezen zullen beter sluiten. Ik vraag mij af of deze hele \'operatie\' wel voldoende meerwaarde oplevert en of ik niet veel overschot aan vel/huid in mijn gezicht overhoud. Ook vraag ik mij af of mijn mond niet te klein wordt voor mijn tong? Wie kan mij duidelijkheid geven c.q. geruststellen. Ook zou ik graag de officiele namen weten voor deze twee ingrepen. Alvast heel hartelijk dank!!!


Je hoeft niet een kaakoperatie te doen. Mij werd ook voorgesteld om een kaakoperatie te gaan doen, maar dat heb ik niet gedaan. De kaakchirurg geeft jou graag de informatie, maar de slechte informatie wilt hij niet graag geven. Bedenk dat zo'n kaakoperatie heel veel pijn kan gaan doen. Veel mensen zouden niet zo'n operatie willen doen.

label.Geplaatst op 2007-01-11 15:28:45

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren