© 2024 solvo B.V.

Klapvoet

In december 2003 is mijn baarmoeder verwijderd wegens baarmoederhalskanker. Van die operatie ben ik inmiddels goed hersteld. Tijdens de ruggeprik echter heeft de anesthesioloog een verkeerde zenuw aangeprikt, waaraan ik een klapvoet heb overgehouden. Ik ben uitbehandeld bij de fysiotherapeut. Natuuurlijk voel ik enorme woede over wat er is gebeurd: ik ging lopend het ziekenhuis in voor een baarmoederoperatie (ook niet gering natuurlijk), en ik kom thuis in een rolstoel, met een klapvoet. Inmiddels kan ik wel weer wat lopen, al is het met een rollator. Nu zoek ik lotgenoten die ook een klapvoet hebben, ongeacht de oorzaak. Ik ben nieuwsgierig naar hoe anderen mey deze handicap omgaan. Ik kan me een orthopedische schoen laten aanmeten met een zogenaamde peronaeusveer (ik heb suikerziekte) maar eigenlijk zie ik daar enorm tegenop. Welke mogelijkheden zijn er nog meer? Hoe creatief kun je hiermee omgaan? Mijn grote hobby was fietsen, ik maakte twee keer per dag een flink ritje. Dat gaat helaas niet meer. Ik oefen dagelijks binnen op de hometrainer, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een tochtje in de buitenlucht. Wie kan mij tips en adviezen geven over het leven met een klapvoet? Ik ben 79 jaar.

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren