© 2024 solvo B.V.

Klasseverpleging

Regelmatig wordt mij als assurantieadviseur gevraagd naar het nut van een 2e klassedekking. Ik adviseer mijn cliënt dan na te gaan bij de ziekenhuizen waar hij/zij het meest waarschijnlijk verpleegd zou worden bij een onverhoopte opname, of 2e (A/B) klasse daar beschikbaar is. Ik meen dat er ziekenhuizen zijn die ermee gestopt zijn, of het aantal klassekamers hebben beperkt, geen verschil meer kennen tussen 2A (éénpersoonskamer) en 2B (tweepersoons), maar dat er ook weer ziekenhuizen zijn die juist weer meer klassekamers gaan aanbieden. Recent zag ik daar ook weer verschillende berichten over in de krant, maar ik kan het niet meer terugvinden. Wie weet hoe het zit? Verschilt het inderdaad per ziekenhuis? Is er ergens een overzicht? Wat is de tendens?


het is inderdaad verschillend per ziekenhuis. ik heb ook berichten gehoord dat het in sommige ziekenhuizen juist weer meer wordt gedaan. het verschil is al wel meer weggevallen. vroeger kregen die mensen een keuzemenu (nu kan iedereen meestal uit 2 maaltijden kiezen)en bezoek kreeg ook koffie /thee aangeboden, dat is bij ons niet meer zo. bij ons is het zo dat klassepatienten op een 1 of 2 pers kamer komen , maar als er medisch gezien iemand anders de kamer nodig heeft worden ze verhuisd. bij de verzekering kunnen ze dan premie terugvragen voor de dagen dat ze op een zaal verpleegd zijn. ik hoop dat dit voldoende is, ik denk dat je nu op de juiste manier bezig bent. groetjes

label.Geplaatst op 2005-10-14 00:48:12

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren