© 2024 solvo B.V.

Knarsentanden, maar dan met de kaken. (veel pijn)

IK heb iets vreemds. Af en toe wordt ik wakker met een eigenaardig gevoel in mijn kaakgewricht. Ik moet dan continue een bijtende beweging maken. Daarbij moet ik mijn gewricht zo vastzetten totdat deze een knappend geluid maakt. Doe ik dit niet dan volgt een vervelende zeurende pijn. En dat is nu het vreemde de kauwende beweging, die ik moet maken met het knappen van mijn kaakgewricht, doet ook vreselijk pijn. Het is dus niet knarsentanden maar knappen met mijn gewricht. Ik heb geen dwangneurose of iets anders. Het is een pijn die ik moet bestrijden met pijn. Ik heb dit al van kinds af aan, maar het komt steeds vaker voor. Wie weet wat dit is en hoe ik dit kan voorkomen?


hallo, Ik denk dat je even bij de tandarts/huisarts langs moet gaan en vragen of hij/zij je door wil sturen naar een kaakchirug in een academisch ziekenhuis. Ik heb sinds ik mij kan herinneren met het open en dicht doen van mijn mond geknap in mijn kaakgewricht en ben door de tandarts door gestuurd naar het azu.

label.Geplaatst op 2003-10-03 13:11:35


Ik ken dit verschijnsel maar al te goed. Opereren is het laatste wat je moet laten doen. Vraag an de tandarts of je een splint kunt krijgen. Dit is een van kunststof vervaardigd kapje dat over je ondergebit past en dat 's nacht ingedaan moet worden. Hierdoor gaat je onderkaak anders staan ten opziochte van je bovenkaak en wordt het knarssetanden minder . Ook de pijn in de kaakgewrichten verdwijnen hierdoor. Zo'n splint kost weinig en is pijnloos!! Probeer het. Sterkte en succes. Koos.

label.Geplaatst op 2003-10-17 17:30:18


Hoi met Tamara,ik ben 10 jaar geleden aan mijn kaak geopereerd(was toen 13)omdat ik een goedaardige tumor in mijn kaak had,soort slijmachtig iets rondom mijn kiezen die op het kaakbot waren vast gegroeid.Dus ik had nooit daar kiezen gekregen.En nu zijn er nog maar 2 kiezen van door gekomen,achterin en voor 1 dus in het midden is leeg.Maar nu na 10 jaar heb ik ontzettende last van mijn kaak weer.S\'morgens is mijn kaak echt stijf dat ik hem bijna niet kan bewegen,heb ik wat gegeten en gepraat gaat het weer,maar de pijn blijft constant de hele dag met eten,gapen enz.Ik ben paar weken geleden naar de kaakchirurg geweest om een verstandskies boven te verwijderen,en fotos te maken van mijn onderkaak links van mij,maar er was niks te zien.Dus laatst naar de tandarts en die vroeg of ik knarstandde,en mijn vriend zei ja heel erg.Nou ze denken dat het daardoor komt of dat ik een zenuwbehandeling moet.Maar ik denk nu dat ik jou(jullie verhalen lees dat het dus met knarsetanden te maken heeft.Alleen de pijn is af en toe echt hevig dat ik ook steken in mijn hoofd krijg,hebben jullie dat ook.Maar van de ene kant denk ik weer door die operatie hebben ze toen een stuk kaakbot weggehaald en dat is wel weer aangegroeid maar denk door het knarsetanden dat mijn kaak nog zwakker aan het worden is.En omdat ik er ook nog maar 2 kiezen heb staan,dus veel steun heeft mijn kaak niet.Want denken jullie van dit verhaal? Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2003-10-18 21:29:55

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren