© 2024 solvo B.V.

Knobbeltje op mijn hand/pols

Hallo, ik heb op mijn hand/pols een bobbeltje zitten. Deze is erg pijnlijk. Hij verdwijnt ook regelmatig en komt ook regelmatig weer terug. Hij wordt steeds hoger. Mijn had doet vaak ook zeer erbij. Mijn hand kan ik dan bijna niet meer omlaag buigen. Iemand die weet of dit een vorm van RSI is? Of is het iets anders. Ik wil graag weten wat dit is. Ben al een x 3 jaar geleden ongeveer naar mijn huisarts geweest en moest hiervoor naar het ziekenhuis, maar op het moment dat er foto\'s gemaakt werden was het knobbeltje weg. Dus daar kwam niets uit.


Klinkt als een ganglion.(zenuwknoop) Heb ik zelf ook, alleen de mijne is jaren geleden " verdwenen" en (nog) niet teruggekomen. Ik had er zelf geen last van, maar je kunt als ie weer opduikt er inderdaad last ven hebben. Je kunt hem laten verwijderen maar dan moet ie natuurlijk weer niet stiekum verdwijnen!

label.Geplaatst op 2005-01-02 22:32:15


Dit lijkt inderdaad een ganglion, zoals al gezegd werd door een ander. Waarom dan dit bericht? Om te waarschuwen voor chirurgie. Een ganglion is niet zo makkelijk te verwijderen en komt best nogal eens terug na een operatie, ook al is hij goed verwijderd. Soms kan het dan ook nog meer klachten geven. Dus, zeker als het af en toe weg is, zou ik niet zo snel naar een operatie grijpen.

label.Geplaatst op 2005-01-02 23:56:52


Nou het knobbeltje verdwijnt eigenlijk niet meer en wordt steeds ietjes groter en krijg er steeds meer pijn aan. Het is ook net als ik mijn hand naar ondere doe dat ik een punt pols heb. Ziet er heel ranzig uit. Je ziet het trouwens ook alleen als ik mijn hand omlaag buig.

label.Geplaatst op 2005-01-05 20:47:24


Hoi, Ik herken wat je bedoeld. Ik heb dit zelf ook, en het is bij mij een ganglion. Dat is een onschuldig met vocht gevuld zakje. Dat word aangemaakt door het onderliggende bot. De pijn die je krijgt komt doordat je spieren en alles erdoor aan de kant worden gedrukt. Aan het begin ging ik gelijk rusten, maar dan kon ik hem helemaal niet meer bewegen. Ik voorkom dat door juist bewegen, en masseren met zo´n soort masagegel voor spieren. Als het heel erg word kun je het weg laten halen. Groetjes

label.Geplaatst op 2005-01-06 19:15:57


dit is hoogstwaarschijnlijk een ganglion. een bolletje gevuld met vocht aan het uiteinde van een pees. ik heb het al twee keer laten weghalen, maar hij komt steeds terug. de ene keer is het pijnlijker dan de andere keer. ook is hij de ene keer groter als de andere keer. de plastisch chirurg zij mij ook dat ze vaak terugkomen.

label.Geplaatst op 2005-01-08 13:00:02


Dan toch maar even langs de dokter! Die kan het beste advies geven over wel of niet verwijderen. Suc6!

label.Geplaatst op 2005-01-05 21:03:18


Ja ik ga deze week denk ik toch maar proberen een afspraak te maken met de huisarts. Bedankt

label.Geplaatst op 2005-01-05 21:05:58

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren