© 2024 solvo B.V.

Last van duizeligheid bij warm weer!!!!

Al een aantal jaren heb ik last van duizeligheid bij warm weer, dus als het 25 graden is of warmer. De duizeligheid ontstaat als ik bijvoorbeeld gehurkt op de grond zit en op wil staan.Ik word dan vreselijk draaierig in mn hoofd, verlies mn evenwicht, alles draait voor mn ogen en sta vreselijk te tollen op mn benen. Ik merk dat het steeds langer duurt voor dat de klachten verdwijnen. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen en of er iemand weet hoe dit komt en of er iets aan te doen is. Ik hoop op reactie\'s. Gr, M


hallo, bij warmte worden de bloedvaten wijder. de bloeddruk word dan dus wat lager. als je dan bukt of van liggen opstaat dan duurt het wat langer voordat het lichaam zich kan aanpassen aan de houdingsverandering (er moet meer bloed omhoog gepomp worden). het advies is dan langzaam omhoog komen, of eerst gaan zitten en dan opstaan. het kan zijn dat je een wat lage bloeddruk van jezelf hebt, dit kun je laten meten bij de huisarts. groetjes

label.Geplaatst op 2007-05-24 11:49:39


Het kan zijn dat U last heeft van een lage bloeddruk als gevolg van de warmte. Dat verergert vaak als men van zittende/liggende toestand naar rechtop staan, overgaat. Dan kan de bloeddruk zich niet meteen aanpassen. Orthostatisme noemt het denk ik. Kent U iemand die een bloeddrukmeter thuis heeft ? Vraag het aan uw huisarts. Als het dit is, is het eenvoudig aan te passen met medicatie voor te lage bloeddruk. Waarom bloeddruk lager wordt bij warm weer weet ik niet. Dat zal uw huisarts wel weten. Ik hoop U hiermee geholpen te hebben. Veel succes !

label.Geplaatst op 2007-05-24 17:54:32

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren