© 2024 solvo B.V.

Last van verkoudheid en griep.

Ik heb al sinds klein last van verkoudheid en griep ik heb ook een lange periode (tussen 7 en 15 jaar) last gehad van brongitisch. Na deze periode heb ik niet zo veel last meer van gehad tot ongeveer 5 jaar geleden. 1 keer in het koud of regen lopen krijg ik de volgende dag zelf last van griep en dit duurt weken lang (soms zelfs 1 à 3 maanden). Ik ben al een keer naar mijn dokter geweest voor een griepprik en medicijnen. Wat de griepprik betreft vind zij het niet nodig al heb ik na constant voor blijven vragen het wel gekregen maar moest wel voor betalen. En voor wat de medicijnen betreft moet ik van haar iboprufen 400mg innemen 3 keer per dag 2 tabletten. Ik heb op internet gelezen dat iboprufen niet goed is en dat het na intensief gebruik dat dit product andere zware klachten kan veroorzaken. Niet alleen dat maar ik heb het idee dat het niet eens meer bij mij werkt.(dat heb ik namelijk met elke product/ medicijn dat ik voor een lange tijd gebruikt) mijn dokter heet mij een keer geïnformeerd dat mijn lichaam immuun voor wordt. Kan dat? Verder probeer ik goed te eten(minder ongezond) en drink dagelijks vitamine c maar omdat ik telkens weer ziek wordt lijkt het mij dat dit allemaal niet genoeg is. Wat zou ik anders aan kunnen doen?


Hallo, Ja misschien is er wel iets mis met je immuunsysteem, heb je al ne keer bloed laten nemen?? Mijn zoon had daar vroeger ook veel last van, dit is nu beter maar nog niet over. Hij heeft zo eens een kuur gedaan van medicatie, maar ik ben de naam compleet vergeten, om zijn weerstand te verhogen. Het zijn capsules die je 10 dagen moet nemen, 3 weken wachten, nog eens10 dagen en weer 3 weken wachten en dan nog eens. De capsules bevatten dode bacterieën en de bedoeling is dat je lichaam hiet anti-stoffen tegen maakt....ik denk dat de naam iets was zoals..broncho-vaccin ofzo iets. Maar als je dit aan de apotheker vraag zal die wel weten hoe dit noemt. Toen hij klein was heeft hij ook eens een kuur gehad van spuiten om de weerstand op peil te helpen nl gammaglobulines. Dit had niet zo een goed effect maar ik ken iemand die dit ook gehad heeft en die daarna bijna geen last meer van verkoudheden. Veel succes, Lu

label.Geplaatst op 2006-06-21 00:03:58


Bedankt voor de informatie!

label.Geplaatst op 2006-06-27 13:23:43

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren