© 2024 solvo B.V.

Legionella??

Hallo, Onze droger automaat bleek water vast te houden omdat een afvoer verstopt zat. Het water heeft een aantal dagen in de droger gezeten en is ook nog twee keer aangeweest in die periode (dus warm geworden). Mijn man heeft gisteren het probleem met de droger verholpen en heeft hierbij de stofzuiger gebruikt om het natte stof eruit te zuigen. Niet echt handig, maar goed het is gebeurd. Nu wou ik net de stofzuiger aanzetten en het water spoot het luchtfilter uit in kleine druppeltjes. Bleek dat de stofzuiger zak en de filters helemaal nat waren. Ik heb met een handoek op het filter de stofzuiger aangezet om zoveel mogelijk vocht eruit te krijgen. Pas later begon het tot me door te dringen dat het water zo smerig is dat er misschien wel de legionella bacterie in kan zitten. Vanwege de verspreiding via die druppeltjes maak ik me nu zorgen over eventuele bestmetting... Ik zou heel graag zsm een reactie willen, maak me ontzettend veel zorgen nu! Alvast heel erg bedankt! Met vriendelijke groet, Kim van Luijtelaar


Kijk eens op http://www.tigch.nl/medisch/legionella.htm mogelijk dat je daar een antwoord vindt op je vraag.

label.Geplaatst op 2007-07-07 19:03:18


Het zou kunnen,maar daar kun je verder nu niet zoveel meer aandoen.Let gewoon even op of je griepverschijnselen krijgt binnen een dag of 10.Als dat zo is kun je je melden bij de huisarts en je vermoeden uitspreken.Het is dan een kleine moeite om een legionella sneltest te laten doen(urineonderzoek)

label.Geplaatst op 2007-07-09 14:47:41

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren