© 2024 solvo B.V.

Lengte

Hoe kan dit? Ik ben volgende week 48 jaar en slank. Ik was altijd 1.68m, altijd precies gemeten. De laatste keer, was 10 jaar geleden. Nu ben ik ineens 1.70m precies, echt waar! Hoe kan dat? De meeste mensen krimpen als ze ouder worden, en ik ben 2 cm gegroeid. Het klopt echt, anders zou ik het niet geloven. Wie weet hoe dat kan?


Ik zou in 1e instantie zeggen dat het waarschijnlijk een meetfout is, maar omdat je zo duidelijk zegt dat dat niet zo is.. het enige wat ik kan bedenken is dat je houding misschien verbeterd is?

label.Geplaatst op 2005-01-11 12:45:31


Dat mijn houding misschien verbeterd is? Ik zal je zeggen, dat ik de laatste 4 jaar 3 keer per week 3 uur dans, echte mooie Oosterse dansen. Zou het daardoor komen? Doordat ik zoveel dans? Ik dans dus, in plaats van sport, om mijn lichaam en conditie op pijl te houden, dat deed ik daarvoor niet. Dank je! Misschien is dat het echt!

label.Geplaatst op 2005-01-11 12:48:59


Meetfout, houding verbeterd, rekoefeningen? Mogelijk! Maar kan het ook zou zijn dat er niet op hetzelfde tijdstip gemeten is? Na de nachtrust is men wat langer om aan het eind van de dag weer te krimpen (zwaartekracht). En dat kan cm's schelen.

label.Geplaatst op 2005-01-11 16:07:17


Ik had het s avonds gemeten. En omdat ik het zo raar vond, had ik het wel 5 keer overgedaan, met behulp van iemand die zorgde dat de lineaal goed recht boven mijn hoofd was. Dus niet s morgens. Op blote voeten, goed tegen de muur, zoals altijd, en altijd was het 1.68m en nu ben ik ineens groter. Daarom vroeg ik mij af, of er misschien een ziekte is, dat je ineens gaat groeien of zo, een zeldzame ziekte of zo? Of ineens reuzengroei, dat is toch ook een ziekte, maar die mensen hebben het van jongs afaan, en die worden meestal niet ouder dan 30 en ik word volgende week al 48. Daarom vind ik het zo raar. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel dat je s morgens iets langer bent dan s avonds, maar dat was het dus niet. Raar he? Ik zou het niet geloven als ik het niet zelf mee zou maken. En ik vind het helemaal niet leuk, want ik vind mijzelf al zo groot. Een van mijn zonen zei dat hij met boilogie wel had gehoord dat mensen soms op oudere leeftijd eerst een stukje groeien en vervolgens gaan krimpen, dat het met je celdeling te maken heeft. Wie weet hier iets van? Help! Ik word er angstig van!!!!!!!!!!! Komt het door de overgang of zo?????

label.Geplaatst op 2005-01-11 17:24:14


Wat de reden ook moge wezen, je hoeft je echt niet ongerust te maken.

label.Geplaatst op 2005-01-11 21:00:16


Maar ik ben zo bang Co, dat ik nog 5 cm groei, ik begrijp er niks van. Wel heb ik nu op een ander forum gehoord van een vrouw die ook een paar cm gegroeid was tijdens de overgang. Maar op google lees je alleen maar dat men krimpt tijdens de overgang, dus wetenschappeijl scheint het onmogelijk te zijn. Daarom maak ik mij bang, omdat het misschien iets engs is. De kans dat een baby kanker krijgt is ook maar 1 op de miljoen en uitgerekend een van mijn babys kreeg het. Dus, wat zou het zijn, met celdeling iets? Het trieste is, dat mensen in mijn omgeving, en ook mijn huisarts mij niet geloven en zeggen dat ik vroeger altijd fout opgemeten ben, maar dat is niet zo.

label.Geplaatst op 2005-01-12 09:26:02


Het kan toch echt weinig zijn. Je kan nog denken aan acromegalie, alleen dan staan andere klachten meer op de voorgrond: - vergroving van het gelaat - groter wordende neus - groter wordende handen en voeten - lager worden van de stem Ik wil niet zeggen dat ik denk dat je dit hebt, lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Het is alleen zo ongeveer het enige ziektebeeld waarbij lengtegroei mogelijk is. Nogmaals: geen zorgen dus.

label.Geplaatst op 2005-01-15 00:54:09


Nee, dat zal het niet zijn, want mijn stem wordt juist hoger. Ik ben nl nu 3 jaar zangeres, en het eerste jaar zong ik vrij laag. Nu kan ik, omdat ik heel veel oefen, steeds makkelijker hoger zingen, het kost mij zelfs moeite om lager te zingen, zo laag als ik in het begin dat ik zong, prettig vond, dat is nu voor mij te laag. Dus mijn stem is hogergeworden, door training. Handen, neus zijn hetzelfde, voeten zijn 1 maat kleiner geworden, van maat 39 naar maat 38 de laatste jaren, dus mijn voeten zijn wel iets gekrompen.

label.Geplaatst op 2005-01-15 16:05:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren