© 2024 solvo B.V.

Licht in hoofd, moe, misselijkheid.

Sinds anderhalf jaar heb ik last van licht gevoel in mijn hoofd. Ik ben nu 16 jaar, gebruik de pil, rook 3 jaar en heb een relatie van 28 maanden. Vaak in weekenden kan ik moeilijk opstaan, zonder dat ik de vorige avond uit ben geweest voel ik mij altijd brak. Als ik al iets ga ondernemen (ben vaak te moe) wordt ik vaak misselijk en licht in mijn hoofd. Soms leidt dit tot flauwvallen, (eerst wordt ik misselijk, warm en koud gevoel, ga zweten). Heb ook vaak angst dat ik me niet lekker ga voelen en/of ga flauwvallen waardoor ik altijd tegen iets ondernemen opzie. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en heb bloed laten prikken. Mijn bloed is goed en mijn huisarts zegt dat het gewoon bij mijn leeftijd hoort. Dit is natuurlijk voor een groot deel onzin. Ik vraag mij heel erg af wat ik mankeer en wat ik hiertegen kan doen. Ik heb niet het idee dat het door mijn pil komt want ben al vaak overgestapt, heb nu Yasmin. Ook heb ik niet het idee dat het door roken komt want \'s ochtends rook ik niet want ik weet van mezelf dat ik ook hier licht in mijn hoofd van word. \'s middags en s\' avonds heb ik nauwelijks last van dit probleem. Laten we zeggen wanneer ik al \'op dreef ben\' Voel ik mij gewoon goed. hoop dat jullie mij suggesties kunnen bieden. Groetjes Celine


hallo, het is inderdaad zo dat meisjes rond jouw leeftijd vaak last hebben van flauwvallen. ik had er zelf ook last van, maar dan vooral bij warmte en drukte (tijdens het uitgaan bijvoorbeeld), maar ook wel 's morgens (vooral als ik nog niet gegeten had). eerst duizelig, misselijk en zwarte vlekken en dan soms flauwvallen. als je bang bent dat het gebeurd krijg je er sneller last van helaas. bij mij werkte het het beste om aan iets anders te denken. koud water op de polsen wil ook wel helpen. als het gevoel te heftig word ga dan zitten en druk je hoofd met je handen tegen de knieën en geef tegendruk met je hoofd, dit zorgt ervoor dat er weer meer bloed in je hoofd komt. soms zul je toch flauwvallen, zorg in ieder geval dat je al op de grond zit. krijg je meer last doordat je bang bent dat er iets gaat gebeuren, dan helpt het ook om oefeningen te krijgen van een fysiotherapeut of bijvoorbeeld iemand bij het RIAGG. succes

label.Geplaatst op 2006-12-21 18:55:40


Beste, Als 19 jarige had ik ook hier last van. Ik rookte niet. S' morgen voor ik naar school ging, ging eerst opruimen, afwassen, afstoffen enz. Na een tijdje kreeg het weeeig gevoel, en duizeligheid. Na het opdrinkenvan een kan suikerwater en rust ging het weer. Ik begreep uit me zelf dat ik s'morgens eerst moet eten voordat ik wat deed. Nu na jaren kom ik er achter dat het waarschijnlijk te maken had met het feit dat ik dragen ben van siksel cellen.(komt alleen voor bij donkerhuidige mensen) Laat de dokter je testen op de rode bloedlichaampjes. zij vervoeren het zuurstof naar de juiste organen in je lichaam. Sterkte.

label.Geplaatst op 2007-01-07 12:44:56


bedankt voor je reactie. Het probleem is dat ik altijd eet voordat ik wat ga doen omdat ik wil voorkomen om weer duizelig te worden. Volgens mij komt sikkelcelanemie niet alleen voor bij zwarte mensen maar ook bij blanken. Ik ben al bij de dokter geweest voor een bloedonderzoek en aan mijn bloed blijkt niets te mankeren. dus waarschijnlijk heb ik geen bloedarmoede. wel zal het misschien helpen wat meer suiker te drinken of eten voordat ik iets ga ondernemen.

label.Geplaatst op 2007-01-07 19:37:29


Beste Mistress, Wat goed dat je een reactie hebt gegeven. De vermoeidheid kan ontstaan door mensen waar je mee samenleeft. Je rookt gebruikt medicijnen misschien drink je wel Je blijft in bed liggen. Dit zijn allemaal symptomen van supressie. Je kunt het beste een cursus doen over pieken en dalen.

label.Geplaatst op 2007-01-11 13:15:18


de vermoeidheid kan ontstaan door mensen waar ik mee samenleef? ik woon thuis bij mijn ouders en heb een oudere zus die de helft van de week thuis is. Ook heb ik een vriend bij wie ik altijd in het weekend verblijf. hoe kan het zo zijn dat ik moe word door deze mensen? Ik drink ook af en toe wel en ik blijf zeer graag de hele dag in bed liggen. ik weet dat ik door deze luiheid moe word. Doordeweeks sta ik om 7 uur op en ga ik naar school dan ben ik wel soms moe maar ben ik eigenlijk nooit licht in mijn hoofd en misselijk. Wat houdt surpressie dan in? en wat houdt die cursus pieken en dalen in? waar kan ik zoiets vinden?

label.Geplaatst op 2007-01-11 17:22:26


De cursus pieken en dalen kun je vinden in Amsterdam. Dat is zeker de moeite waard. Hier is het telefoonnummer 020 3202230. Het IQ stijgt behoorlijk na het doen van de pieken en dalen cursus. Er zijn ook nog andere cursussen.

label.Geplaatst op 2007-01-11 22:47:15


Dan is er nog het probleem dat ik in Den haag woon.

label.Geplaatst op 2007-01-12 13:49:31


Dhr of Mevr??? PvD heeft aandelen in die telefoonlijn of wat het dan ook is! Je IQ gaat echt niet omhoog van een cursus pieken en dalen hoor!! Als je een beetje meer je leefgewoonten aanhoud van door de week,gaat het vast beter.Je zegt zelf al dat je dan minder klachten hebt... De hele dag in bed liggen ,daar wordt je echt niet minder moe van.Ga sporten,wees actief,dan voel je je veel beter.. succes

label.Geplaatst op 2007-01-13 14:50:15


eerlijk gezegd was ik ook niet van plan een cursus in amsterdam te gaan doen. Ik had daarbij ook willen zeggen dat mijn IQ niet eens hoeft te stijgen want ik heb al een bovengemiddeld IQ. Dit terzijde omdat ik het arrogant vond overkomen. maar bedankt voor de waarschuwing.

label.Geplaatst op 2007-01-14 18:51:44

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren