© 2024 solvo B.V.

Litteken

ik ben vorig jaar april geopereerd aan mijn rechter schouder. nu zijn we een jaar verder en krijg ik last van het litteken. zowel het litteken zelf als er om heen doet zeer? wat moet ik doen? mee naar de huisarts gaan? of gaan koelen en afwachten of het overgaat


Hoi Jolanda, Ik zou als ik jou was toch maar eens even naar de dokter gaan. Ik heb net als jij vorig jaar een operatie gehad maar dan op een andere plaats en bleef ook lang last houden van het litteken. Mijn gyn vertelde me dat dit normaal was omdat er verschillende zenuwen in mijn buik door gesneden waren. Na verloop van tijd is het beter geworden. Maar het moet natuurlijk niet te lang duren meid. Dus ga naar je dokter zou ik zeggen. Groetjes en suc6 Andrea

label.Geplaatst op 2004-08-08 21:19:18


Jolanda, Als het een litteken betreft op de huid of onderhuids weefsel (c.q. spieren), raad ik je aan naar een (sport)fysiotherapeut of (sport)masseur te zoeken die ook aan bindweefselmassage doet. Deze is in staat de door het litteken onstane verklevingen minstens te verminderen en de huid te versoepelen dat de spanning afneemt, waardoor ook de klachten en pijn verminderen en op den duur vaak geheel verdwijnen. Succes en groetjes, Arthur.

label.Geplaatst op 2004-12-04 19:13:09

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren