© 2024 solvo B.V.

Luchtbellen achter borstbeen?

Hoi, ik heb de laatste dagen last van bubbeltjes achter mijn borstbeen. Ik heb wat last van mijn maag. Door die bubbeltjes voel ik me niet zo goed en moet veel boeren. Weet iemand wat dit is en wat ik er tegen kan doen. alvast dank voor je reactie.


Hallo rota, Dit klinkt mij bekend in de oren! Ook ik kreeg hier geruime tijd geleden last van. Mijn huisarts zei dat door teveel lucht in je maag er een bepaalde plaats wordt geactiveerd bij je hart die het bubbelgevoel veroorzaakt. Op dat moment dat dat gebeurt slaat je hart een slag over, dat kun je duidelijk voelen als je je hartslag controleert op het moment dat de bubbel " klapt ". Is dat bij jou ook zo? Deze " aandoening " kan volgens mijn huisarts geen kwaad, alleen als het echt vervelend wordt en vaak voorkomt moet ik terug komen. Het komt bij mij met tussenposen, dus ik kan er mee leven. Gr. Happy

label.Geplaatst op 2006-01-10 22:56:29


Hoi Happeb, bedankt voor je reactie. Ja, inderdaad slaat mijn hart dan ook over, waardoor ik me op dat moment vervelend voel. Ik vind het angstig. Weet jij hoe dit heet? En wat eraan gedaan zou kunnen worden? Fijn in ieder geval dat het niet bedreigend is. groet, Rota

label.Geplaatst op 2006-01-11 11:10:56


Hoi rota, De huisarts heeft me wel verteld hoe het heet maar ik ben het jammer genoeg vergeten. Maak je niet ongerust, het kan inderdaad geen kwaad maar het is een onwijs vervelend gevoel en inderdaad heel beangstigend!! Daarom ben in er ook mee naar de dokter gegaan. Als het te veel gaat voorkomen moet je een kastje bij je dragen die de hele dag je hartslag registreert zodat de arts kan controleren hoe vaak het voorkomt, dan kunnen medicijnen een uitkomst bieden. Ik heb het inmiddels al een tijd en vind het niet meer zo eng nu ik weet wat het is, maar het blijft een klote-gevoel! Kijk voor jezelf of het echt te vervelend wordt, zo ja, ga dan naar je huisarts. Hou me op de hoogte, Happy

label.Geplaatst op 2006-01-11 20:27:57


hoi, heel erg bedankt. Ik zal even naar de huisarts gaan om dit te bespreken. In ieder geval vind ik het heel fijn dat je een reactie hebt gegeven waardoor ik me wat minder angstig voel. Ik zal na mijn huisartsbezoek laten weten wat er is uitgekomen. groetjes, Rota

label.Geplaatst op 2006-01-12 11:11:57


Oke, succes!

label.Geplaatst op 2006-01-12 18:50:08


En, al bij de dokter geweest?

label.Geplaatst op 2006-01-19 23:01:24

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren