© 2024 solvo B.V.

Medicijnpaspoort?

Misschien weet iemand antwoord op deze vraag... Is het altijd nodig om een medicijnpaspoort mee te nemen op vakantie of hoeft het niet perse? En waar kan je dat krijgen? Ik ga namelijk van de zomer op vakantie met het vliegtuig en heb niet zo\'n zin om gedoe te krijgen op het vliegveld ofzo omdat ik medicijnen bij me heb. Ik heb geen idee of ze daarop controleren en/of hoe streng ze daarop zijn... Deesje


Bedankt voor de reactie, ik zal dit laten doen voordat ik op vakantie ga!

label.Geplaatst op 2004-03-24 16:54:56


Ik vindt het wel belangrijk, dat als je op vakantie gaat een medicijnenpaspoort mee neemt. Die kun je trouwens bij je Apotheek laten maken, ook in het engels. Juist omdat medicijnen wel eens problemen kunnen geven aan de buitenlandse douane.En heel belangrijk voor je zelf als er iets met je mocht gebeuren, de dokters zijn dan meteen op de hoogte van je gebruik, en wat voor'n medicijnen je neemt. Zodat er geen verkeerde medicijnen voor geschreven worden en mischien compilicaties kunnen geven met je dagelijkse medicijnen. Mijn zoon 16 is zwaar asmaties, en die neemt altijd een M.paspoort mee, als hij naar Amerika gaat. Ook het vliegtuig personeel is er van op de hoogte,juist ook met de lange vliegreis 12 uur. Mocht er wat gebeuren zijn ze op de hoogte. ECHT GEWOON DOEN, HET KOST NIETS.

label.Geplaatst op 2004-03-26 08:44:11


wanneer je medicijnen gebruikt is het belangrijk om een medisch paspoort mee te nemen. Dit is te verkrijgen bij je apotheek heb zelf de ervaring: in turkije ben ik behoorlijk ziek geweest, mijn medisch paspoort kwam goed van pas

label.Geplaatst op 2004-03-26 23:09:43

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren