© 2024 solvo B.V.

Meningsverschil met kaakchirurg en orthodontist

Ik heb een beugel en moet voor de stand van mijn kaken onder het mes. Mijn tong is een ander probleem omdat die erg veel ruimte binnen mijn mond in neemt. Nu wil de kaakchirurg alleen de boven kaak naar voren zetten en de onderkaak niet naar achteren i.v.m. dat mijn tong veel ruimte in neemt. Ik ben echter erg bang dat als alleen de bovenkaak naar voren gaat mijn gezicht er op achteruit zal gaan en ben daar niet blij mee. Ik weet dat er mogelijkheden met de tong zijn, maar daar wordt gewoon overheen gepraat. Bij het laatste gesprek met die kaakchirurg en de orthodontist samen dat aan de kant van de kaakchirurg overigens erg arrogant verliep is er éénzijdig een beslissing genomen door de kaakchirurg en is mijn vertrouwen in hem inmiddels compleet weg, ook weet ik niet meer wat ik met de orthodontist aan moet, wat het er ook niet makkelijker op maakt. Ik overweeg een second opinion, maar weet niet goed of ik dat alleen met de kaakchirurg moet doen of ook met de orthodontist. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik tegen iemand zijn eer loop aan te trappen en begin het zo langzamerhand spuugzat te worden. Graag zou ik een serieuze reactie ontvangen en niet één van ga eens met je kaakchrurg of orthodontist praten, want daar kom ik niet verder mee.


hallo Casper, Moeilijk he??? maar je hebt recht op een second opinion, het is wel jouw mond en gezicht waar het over gaat Misschien is het goed om samen met je ortodontist verdere mogelijk heden te bekijken .misschien met behulp van een andere mondheelkundige,waarbij jij ook zeker zelf inspraak moet hebben.succes Noah

label.Geplaatst op 2004-03-23 11:34:43

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren