© 2024 solvo B.V.

Moeilijk plas ophouden

Hallo allemaal, mijn vrouw 75 jaar heeft steeds meer moeite om de plas op te houden vooral bij staan,hoesten,lachen, alleen bij de gedachten aan lachen moet ze al draven naar de wc de dokter heeft al aan geraden om aan bekken bodem spier traning te doen maar dat helpt niet veel wie weet een betere raad,?het is niet zo verschrikkelig maar wel lastig. groetjes, de Kwast.


Misschien dat www.incontinentie.net meer informatie geeft.

label.Geplaatst op 2004-03-19 09:57:02


Dag kwast, er zijn fysiotherapeuten die zich speciaal bezig houden met bekkenbodemtraining. Misschien is het een idee om daar eens naar te informeren? Of hebben jullie dat al geprobeerd?

label.Geplaatst op 2004-03-14 19:31:06


Hallo Rosee bedankt voor je reactie, inderdaad dat atvies van jou hebben wij al geprobeerd, het hielp wel een poosje maar nu na een aantal jaren niet meer, het zal ook wel door de leeftijd komen dan verslappen alle spieren en in het biezonder bij haar de sluitspieren. maar een iedergeval bedankt voor het advies,maar misschien komen er nog reacties met meer tips. Kwast

label.Geplaatst op 2004-03-15 13:01:11


Dag Kwast, Wat ik aan uw verhaal kan opmaken is dat uw vrouw een vorm van stress-incontinentie heeft. Dit betekend dat er drukverhoging op de blaas is waarbij de sluitspier van de blaas het niet meer op kan vangen. Ik raad uw vrouw aan om de oefeningen die ze gehad heeft voor de bekkenbodemspier te blijven herhalen. Als mevrouw naar de toilet moet mag ze hier best wat langer over doen, zo\'n 10 minuten. Zo krijgt de blaas de tijd om zich zo ver mogelijk te legen en blijft er dus minder urine achter in de blaas, waardoor ze minder vaak aandrang heeft om naar de toilet te gaan. Dit moet natuurlijk groeien en zal niet binnen een dag helpen. Wel moet mevrouw goed blijven drinken, zo\'n 2 liter per dag. Ik weet dat dit best moeilijk is maar als ze veel minder drinkt is er de kans dat ze last krijgt van uitdrogen. Ik hoop dat ik u en uw vrouw hierbij geholpen hebt. Groetjes Maya9

label.Geplaatst op 2004-03-19 11:06:25


Ik hoop dat het snel over is!!!! Beterschap, maya9

label.Geplaatst op 2004-03-25 21:30:27


Hallo Marja9 bedankt voor je reactie mijn vrouw heeft een bezoek aan de huisarts gebracht en de klachten verteld, nu heeft zij een verwijzing voor de fysio therapeut gehad voor bekkenbodem training, we hopen dat het helpt, bedankt alvast voor de tip Groetjes Kwast en partner.

label.Geplaatst op 2004-03-25 16:25:34


Misschien een keer een afspraak maken met incontinentie verpleegkundige?? Die kan je vast verder helpen (Dit moet wel via de huisarts of uroloog). Succes ermee

label.Geplaatst op 2004-04-11 16:29:15

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren