© 2024 solvo B.V.

Mondimplantaten

Hallo, Ben net terug van tandarts. Met de bedoeling een nieuw kunstgebit te laten aanmeten. Maar, waar ik al bang voor was, gezien er al sprake van was in 1993 bij maken van huidige gebit.... Mijn onderkaak is nu echt te klein geworden. Er kan nog een poging gedaan worden met een gewone prothese. Maar kans, dat het niet werkt. Dus adviseert tandarts mij om metalen toestand te laten implanteren, zodat ondergebit erop geklikt kan worden. Ben op internet gaan googlen, en kwam terecht bij site over implantaten. Daar wordt gesproken over een CT-scan die gemaakt gaat worden op intake gesprek. Dit met kosten van consult zijn in de 200 euro. Mijn tandarts had het over foto en consult en dan bedrag van 100. Hopelijk ook terug te vorderen via ziekenfonds. Kan ik allemaal nog informeren. Waar ik hier stukje voor plaats is...... Is er iemand bekend met deze oplossing voor een gebit. Heeft iemand ervaring met het resultaat enz. enz. En waarom heeft mijn tandarts het over foto en op site staat scan ?? Is het misschien afhankelijk waar consult gehouden wordt ?? Kon implantoloog nu niet meer bellen, morgenochtend wel. Dacht ga hier maar alvast wat informatie inwinnen. Alvast bedankt.


Je tandarts kan voor jou bij je ziektekostenverzekering een aanvraag indienen voor vergoeding voor de gehele behandeling, als je de goedkeuring hebt ontvangen kan de behandeling beginnen, je moet dan 180 euro zelf betalen en de rest wordt vergoed via de basisverzekering. Er worden alleen foto`s gemaakt en geen scan. De implantaten worden geplaatst onder plaatselijke verdoving dit duurt ongeveer een half uur en het duurt dan minimaal 3 maanden voor het is vastgegroeid in je kaak. Daarna kan de prothese worden gemaakt.

label.Geplaatst op 2007-11-08 21:49:15


Beste Marijke, Ik heb al 15 jaar het Bosker implantaat en ben er zeer tevreden mee. Mijn 1/2 jaarlijkse controles heb ik in het UMC bij de kaakchirurg (een prof. nog wel!) en bij de mondhygeniste. Heel deskundig en plezierig allemaal. Een tandarts verzekering heb ik niet meer nodig. Eens in de zoveel jaar krijg ik een nieuwe prothese die mij, ik dacht, 180 euro kostte en die door het umc wordt gemaakt. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik wens je succes met je beslissing. Vriendelijke groet van Yvonne.

label.Geplaatst op 2007-11-09 12:03:42


mijn buurtje heeft ook een implantaat . Zij is er heel tevreden over en er erg blij mee,zij heeft het al 5 jaar.

label.Geplaatst op 2007-11-14 12:22:11


Hallo, Heel erg bedankt voor de reakties. Sorry, voor mn late reaktie. Hecht veel waarde aan wat andere mensen mij vertellen. Heb tot nu toe, gelukkig ook van mensen om me heen, die er bekend mee zijn, positieve reakties gehad. Ook hier dus........daar ben ik blij mee. En geeft je moed om eraan te beginnen. 10 December, voor eerste afspraak bij implantoloog. Dus duurt nog wel even..........voor alles gaat beginnen. Nogmaals bedankt

label.Geplaatst op 2007-11-25 17:02:39

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren