© 2024 solvo B.V.

Morfine gebruik..

Beste mensen ik heb een vraag, ik slik 6x 50mg Tramadol en 60 to 80 mg oxygtine. Ik krijg de volgende vier weken verdoving spuiten (4x) in mijn nek, tussen de wervels. Ik zit te wachten op een rug operatie in aug 2006. Mijn vraag is zolang kan met zoveel pijnstillers of morfine gebruiken, wat is de maximale dosering voor een lichaam? Ik slik de bovenstaande medicijnen sinds jan 2006. De morfine sinds enkele weken, maar het lijkt erop dat het lichaam steeds meer resident is aan deze medicijnen, want de pijn komt er steeds doorheen. Iedereen bedankt voor de reacties John


Hallo, De maximale dosering weet ik niet. Maar het is wel zo dat naarmate je langer de pijnstillers slikt, je lichaam aan deze hoeveelheid gewend raakt en je daardoor dus steeds meer pijnstillers zult moeten gaan gebruiken om de pijn te onderdrukken. met als gevolg dat er kans op verslaving optreedt door de grote hoeveelheid morfine op een gegeven moment. Het kan echter wel zijn dat je na de verdovingsspuiten minder pijn hebt en daarom de pijnstilling kunt gaan afbouwen. Hopelijk heb je hier iets aan. succes met de pijn, de spuiten en de operatie.

label.Geplaatst op 2006-06-08 16:49:58


of er een maximale dosering is weet ik niet. morfine word in principe gegeven in de dosering die nodig is om de pijn te bestrijden. wel word op een ander middel overgegaan als er een sterker werkende pijnstiller nodig is.er zijn namelijk verschillende soorten morfinepreparaten die elk hun eigen werking hebben. als er niet meer morfine gebruikt word dan nodig is om de pijn te bestrijden is het niet (lichamelijk) verslavend. dit gebeurd pas als de dosering hoger is dan nodig is. wel zijn er natuurlijk de nadelige bijwerkingen van morfine zoals sufheid en obstipatie.maar ik denk dat je rustig de medicijnen die je nodig hebt kunt nemen tot je geopereerd wordt.je kunt je ongerustheid natuuurlijk ook met je arts bespreken, dat kan veel angst wegnemen. succes

label.Geplaatst op 2006-06-10 15:57:20


hoi, maximale dosering verscheelt per mens (lengte, gewicht, leeftijd). jij voelt zelf het beste aan hoeveel je aan kan. en als je het niet zeker weet, overleg dan met de arts. maar een mens kan heel veel hebben, qua pijnmedicatie (ik hoop dat je straks na de ok niet zoveel pijnstillers meer nodig heb). martine

label.Geplaatst op 2006-07-04 10:39:52

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren