© 2024 solvo B.V.

Morfinne

Mij word medegedeeld dat als je al een jaar morfinne gebruikt,dat het jaren later nog invloed op je gestel heeft. Het zou nooit uit je lichaam verdwijnen. Is iemand die me dat kan bevestigen of verduidelijken? Graag dan! Met vriendelijke groet paulanita.


Het kan best zo zijn dat het slecht is voor je lichaam, maar wat is er niet slecht? Al die stralingen, roken waar sommige mensen maar steeds mee doorgaan, ik had een opa die rookte als een ketting en toch nog 91 jaar werd. Als ik niet de bergen morfine of beter gezegd opiaten want daar valt morfine ook onder had, dan zou ik geen menswaardig bestaan meer hebben. Ik heb een ongeluk gehad met zoveel pijn daarna, die steeds maar erger werd. Mijn vorig huisarts beloofde mij ieder keer morfine, maar had altijd wel een smoesje om het niet te geven. Totdat een vervanger ingreep, want ik had het niet meer, mijn leven had geen mogelijkheden meer om met die gigantische pijn te leven. Heb je al de boek van prof. Zuurmond gelezen wat over morfine gaat? Hij is een grote voorstander van morfine bij pijn en zegt dat morfine niet eens zoveel slechter is dan andere medicijnen, dat is ook allemaal rotspul, maar soms moet je wel. Ik heb liever een leven waar nog mee te leven valt dan altijd maar die brandende of neuropathische pijnen waarvan je dit echt op een gegeven ogenblik gaat opbreken als je helemaal niets gebruikt, dat gaat niet, tenminste niet bij mij, maar ik was een uitzonderingsgeval vlg. 2 pijnbehandelaren. Veel drinken, dan blijven je nieren schoon. Morfine heeft als nadeel dat je daardoor obstipatie krijgt, daarom moet je een laxeermiddel gebruiken. Door de pijn met alle opiaten blijf ik alert zegt het pijncentrum in het Erasmus. Als een gezond mens mijn medicatie zou slikken zou hij gelijk onderuit gaan. Liever een kwalitatief goed leven dan een kwantiteit slecht leven, dat kan en wil ik niet weer. Ik heb genoeg meegemaakt, ik ben 2 mensen in het rijtje pijnbehandelaars erg dankbaar, zij hebben hun uiterste best gedaan om mij zoveel mogelijk als het kon te helpen. Ik weet niet waar jij het voor nodig hebt, doe het niet voor je plezier maar zuiver omdat je het nodig hebt! Groetjes.

label.Geplaatst op 2008-01-26 17:12:16


als ik geen morfinne kreeg dan was er niet veel voor mij over ik krijg s verschillende soorten een retard en eenander is snel werken plus nog een aantal lichtere opiaten als het in het lich blijft nou en? daar maak ik me niet druk over en het leven opzich is voor mij al eengrote straf m.a woorden ik vind er helemaal niks meer an rokcy

label.Geplaatst op 2008-02-09 14:23:17


Ik gebtuik al ruim 4 jaar permanent twee morfinepleisters van 100 mg. per pleister, én daarnaast zonodig nog morfinetabletten van 30 mg. En toch, ik heb nergens last van, doe mijn werk (binnen de gemeente en cliëntenraad als raadsvrouw) gewoon, enz. Daarnaast is morfine óók een lichaamseigen stof. Het zal dus je hele leven in lihaam blijven zitten. Maar als je morfine in de vorm van pillen, injecties, en/of pleisters gebruikt, dan is een jaar nadat je bent gestopt die extra hoeveelheid allang uit je lichaam verdwenen. En áls er iets zou achter blijven, dat merk je daar o,o van. Groet, Yaseka

label.Geplaatst op 2008-02-09 19:00:29

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren