© 2024 solvo B.V.

MRSA

Hallo mensen, Voor mijn opleiding MBO-VP schrijf ik een scriptie over MRSA. Ik ga o.a. een vergelijking maken met het belgische en het nederlandse beleid over MRSA. Ook zoek ik uit welke problemen verpleegkundigen tegen komen op hun afdeling als het gaat om MRSA. Welke problemen kom jij tegen? Het hoeft geen groot probleem te zijn, het kan ook iets zijn way jij alleen als struikelblok ervaart. Iedereen is welkom om hierop te reageren! Wie o wie reageert?? Alvast bedankt!


Ik heb jarenlang in een nederlands ziekenhuis gewerkt, en geregeld met patiënten met een MRSA risico, het grootste praktische probleem is het feit dat je je helemaal moet beschermen (kleding, mondkapje etc) dit neemt veel tijd in beslag, vooral als het een patiënt betreft die veel zorg nodig heeft. Verder vond ik het een probleem dat het eigenlijk nooit zo serieus wordt genomen door familie-leden, maar ook door collega's, dit komt mede doordat er bij ons in het zh niet bekend was wat MRSA eigenlijk inhoudt.

label.Geplaatst op 2003-12-28 18:38:06


Hallo, Ik ben verpleegkundige en besmet met MRSA, ik mag al meer dan 10(!) maanden geen patientencontact hebben. Ik ben nog aan het strijden om van deze bacterie af te komen maar ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. In het januarinummer van Nursing staat mijn verhaal. Hier staan ook de beleidsmatige problemen en kort het verschil tussen Belgie en Nederland. Voor vragen of verdere informatie ben ik altijd bereikbaar. Succes verder, groeten iGwt

label.Geplaatst op 2004-01-13 17:26:35


hoi, ik ben net als jij in de opleiding voor verpleegkunde en ga ook mijn scriptie schrijven over mrsa. ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat er bij ons op de afdeling nu iemand ligt die mrsa besmet is en ik na een kweek ook positief ben bevonden op de afdeling zijn veel dingen erg onduidelijk ook naar mij toe misschien kun jij me erbij helpen door me wat info te verstrekken over wat je gevonden hebt.. alvast bedankt groetjes Xenia

label.Geplaatst op 2004-04-12 17:18:42


Ik begrijp de angst om MRSA en die is terecht. Maar...ik heb een man behandeld in mijn praktijkje die mrsa had, later niet meer.Maar toen hij opgenomen moest worden wilden ze hem het ziekenhuis niet in hebben, met als gevolg dat deze man,56 jaar jong nu in een verzorgingstehuis zit. Wanneer IK met spoed opgenomen had moeten worden zou dat wel gebeurd zijn...terwijl ik dus eigenlijk net zo goed besmet kon/kan zijn geweest, want ik behandelde hem! Het lijkt zo scheef..iedereen die een kennis of familielid heeft die opgenomen is geweest in het buitenland kan besmet zijn! Deze man was al\" schoon\" verklaard maar mocht pas 3 uur nadat de ambulance geariveerd was het ziekenhuis in en toen was het te laat voor hem. Wat kost DAT dan wel niet???

label.Geplaatst op 2004-06-08 01:44:13


Hoi, Ik wilde je alleen even laten weten dat ik je verhaal gelezen heb en er behoorlijk van onder de inderdruk ben! Geen idee had ik, hoe ingrijpend een besmetting met deze bacterie is. Ontzettend goed van je dat je jouw verhaal in Nursing hebt willen vertellen. Ik denk, hoop, dat er veel verpleegkundigen zijn die weer even stilstaan bij hygiene maatregelen. Ik heb een beetje het gevoel dat in het algemeen de nadruk, in de gedachten van verpleegkundigen, meer ligt op het voorkomen van besmetting van een patient, dan op het voorkomen van een besmetting bij henzelf. Wassen en desinfecteren heeft weer een vernieuwde betekenis, hoor! Ik wens je heel veel sterkte en succes in je strijd tegen de bacterie, hopelijk is er een therapie die jou er vanaf gaat helpen. Groetjes, Sterretje

label.Geplaatst op 2004-01-16 11:22:19


ik ben benieuwd naar je verhaal, bij ons in het vzhuis gaan de geruchten dat er bij onze stichting het virus heeft geheerst, alleen zijn wij hier nooit van op de hoogte gebracht. dus we weten ook niet of het waar is of een fabel. het probleem was dat de ambu moeilijk deed om een van onze zieke bewoners mee te nemen naar het zkh. kun je mij je verhaal mailen en het adres geven van het blad nursing. ik zou graag lid willen worden van dit blad. tineke80@benweb.demon.nl

label.Geplaatst op 2004-01-16 12:13:24


Hoi, Laat even je emailadres weten of mail me wat je wilt weten. Mijn email is: igwt77@hotmail.com. Groeten, iGwt

label.Geplaatst op 2004-04-13 08:35:22


ik las in het juni nummer dat je 'genezen'bent. heel erg leuk voor je. Gefeliciteerd. veel plezier in je werk.

label.Geplaatst op 2004-06-08 11:41:19

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren