© 2024 solvo B.V.

Na 9 weken nog steeds een rugpatient wat heb ik toch??

9 weken geleden schoot het in mn rug 5 keer terug geweest naar de huisarts fysiotherapie geprobeerd. Daar schoot ik niets mee op.Ik beweeg ook echt voldoende, Foto\'s gemaakt waar niets op te zien is, maar het vervelende is dat ik mn werk echt niet kan doen. Ik ben al ruim 10 jaar kapster nooit problemen gehad, maar ik kom er maar niet van af ik heb de problemen links onder in de rug en het straalt door naar mn bips lang zitten kan ik niet max een half uur lopen gaat wel en liggen is ook geen probleem, ik heb wel veel moeite om deuren te openen met kracht, Heeft iemand missschien een idee?? HELP


Klinkt als een hernia,of in ieder geval de klachten van een hernia. Vraag om een mri scan,daar is veel meer op te zien.Een vriendin van mij heeft zo 5 maanden!! gelopen en toen eindelijk maar eens een scan,en ja hoor een hernia en nog meer en die is afgelopen week geopereerd.. succes ermee

label.Geplaatst op 2006-10-02 14:40:10


Fysiotherapie heeft m.i. nog nooit iemand beter gemaakt. Hernia, ja daar lijken je klachten echt op. Misschien ook nog een gevoelloze of prikkelende plek onder je voetzool? Heeft je huisarts je dit niet verteld? Hier wat huis-/tuin- en keukenadviezen die - geloof me - echt effectief zijn: als je ligt te rusten doe dit dan met een verhoging onder je onderbenen zodanig dat je lichaam a.h.w.een spiegelbeeldige Z vormt. Dit onspant de rug en bevordert het slinken van de uitgestulpte tussenwervelschijf. Als je op je zij slaapt, zorg er dan voor dat je knieen op ongelijke hoogte t.o.v. elkaar liggen, dus de ene knie lager dan de andere. Dit vergt wat discipline en oplettendheid en het is echt even wennen, maar geeft je wel een ontspannen slaap, zonder pijn. En moet je iets tillen of iets doen dat kracht vergt, span dan je buikspieren, dit ontlast de rug tot 30%.

label.Geplaatst op 2006-10-07 12:09:21


Hernia klinkt heel logisch. Mijn ervaring is dat het ook veroorzaakt kan zijn doordat je jaren lang de verkeerde werk,zit en lig/hang houding hebt gehad. Ik zelf ben na jaren staand werk te hebben gedaan thuis komen te zitten en ben doormiddel van Mensendieck en heel veel rust en thuis oefenen weer beter geworden. Ik ben na 1,5 jaar klachten nooit genezen verklaart(de oorzaak was en is onbekend!!) maar kan eigenlijk alles weer doen zolang ik geen geestelijke en lichamelijke stress ondervind. Als advies wil ik je nog mee geven, luister naar je lichaam en vergeet de rest zoals je werk en andere verplichtingen,het is zwaar maar je moet nog jaren met je rug verder. Bij mij heeft het geholpen, succes en sterkte .

label.Geplaatst op 2006-11-19 16:26:20

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren