© 2024 solvo B.V.

Na stoppen van de pil al 2 maanden geen menstruatie meer gehad!

Ik ben 2 maanden terug accuut gestopt met het slikken van de pil,omdat ik veel te veel vocht vasthield door deze pil. Toen ik gestopt ben, ben ik 3 dagen ongesteld geweest. En nu al 2 maanden niet meer, en kan niet zwanger zijn want heb geen seksuele gemeenschap gehad!! Hier maak ik me best wel zorgen om!Nou vraag ik me ook af of het misschien komt door pillen die ik af en toe slik voor men darmen,omdat ik een moeilijke stoelgang heb!Zou het hieraan kunnen liggen? Hoop dat iemand me kan helpen en/of antwoord geven. -xxx- Nikita


Hoi Nikita, Ik denk dat je het nog even rustig af moet wachten. Het is heel normaal dat je lichaam er eerst nog aan moet wennen om weer een nieuw menstruatiepatroon te ontwikkelen. Als je echter veel te dun bent, kan het daar ook door komen... Als dit niet het geval is zou ik het nog even een maandje aanzien, ik denk dat je vanzelf weer gaat menstrueren hoor! Je vertelde trouwens dat je niet zwanger kunt zijn, omdat je afgelopen 2 maanden geen seks hebt gehad, maar hoe zit het dan in de maand(en) daarvoor? Want dan ben je misschien tóch zwanger en heb je de eerste maand nadat je met de pil bent gestopt een kleine innestelingsbloeding gehad? Ik denk ook maar gewoon hardop hoor, voor het beste antwoord zul je toch bij je huisarts moeten zijn! Succes ermee!

label.Geplaatst op 2006-02-09 15:29:31


Hoi, Het kan misschien zijn dat je maar een cyclus hebt om de 2 maanden, ik ken nog zo meisjes die niet elke maand menstrueren.

label.Geplaatst op 2006-02-09 20:09:28


even afwachten nog, je lichaam moet eerst de natuurlijke cyclus weer oppakken (bij de pil heb je geen eisprong). als je in de maanden voor het stoppen wel gemeenschap hebt gehad kun je voor de zekerheid altijd een zwangerschapstest doen. groetjes

label.Geplaatst op 2006-02-12 18:20:19


hallo nikita, mijn dochter kreeg ook geen menstruatie meer na het stoppen met de pil, kwam bij de genealoog en die vertelde haar dat ze teveel mannelijk hormonen had en zeer waarschijnlijk niet meer zou gaan menstrueren en geen kinderen zou kunnen krijgen zonder hormoon behandeling. Er was een afspraak gemaakt voor eventuele behandeling, maar m'n dochter was zelf begonnen met warme en koude zitbaden voor het slapen gaan en twee dagen voor de afspraak kwam de mentruatie.Zij heeft de afsppraak afgezegd en heeft ondertussen twee prachtige zonen zonder behandeling. misschien heb je hier iets aan, het zitbad advies kwam van dr. Vogel

label.Geplaatst op 2006-04-21 15:09:14

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren