© 2024 solvo B.V.

Nachtzweten

hallo, ik wil graag precies weten wat nachtzweten betekent. ik heb gehoord dat het een slecht teken is, nou dat kan kloppen, ik heb uitgezaaide kanker. is het dan ook altijd een slecht teken? maar ik wil weten waarom je lichaam dan snachts zweet en hoe dat dan komt. ik wordt elke nacht wakker in een drijfnat bed. erg irritant natuurlijk. en wat kan je er aan doen? groetjes,


hoi teresie, ik weet dat het een teken is bij hodgkin en non hodgkin, een symptoom dat de ziekte in je lichaam zit. Als de tumor verdwenen is, verdwijnen ook die symptomen... voor mensen die in remissie zijn, is het dan dus vrij angstig om te nachtzweten, omdat het een teken kan zijn dat de ziekte weer terug is. Maar jij hebt al kanker, en uitgezaaid.. dus of het dan ook een slecht teken? niet zover ik weet.. ik weet wel dat het verschrikkelijk vervelend en vermoeidend is, omdat je echt je minstens om moet kleden en af moet drogen.. en als je pech hebt ook het bed moet verschonen... ik weet niet in hoeverre er nog mogelijkheden zijn bij jou om de ziekte terug te dringen, of te stoppen, zodat dit symtoom verdwijnt.. want je rust is zo belangrijk.. sterkte M.

label.Geplaatst op 2005-03-13 13:40:45


http://senzar.nl/slaapprobleem~nachtzweten.htm Op deze site staat veel informatie over nachtzweten, gelukkig zijn er ook minder ernstige ziektes / aandoeningen die dat kunnen veroorzaken ;-) Karin

label.Geplaatst op 2005-03-31 10:57:18


Mijn vriend heeft Non-Hodgkin en had dus voornamelijk last van nachtzweten...heel vervelend en die geur ook inderdaad! Door het gebruik van Prednisolon is het nachtzweten opgehouden... Succes!

label.Geplaatst op 2005-06-13 16:25:35


hoi, het is heel vervelend voor je, dat nachtzweten, maar het is een symptoom van kanker. Dus of het echt n slecht teken is, voor jou denk niet. groetjes sandra

label.Geplaatst op 2005-03-17 11:36:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren