© 2024 solvo B.V.

Narcosegassen

Ik werk als anesthesiemedewerker en vraag me af in hoeverre narcosegassen schadelijk zijn voor mijn sperma en mijn vruchtbaarheid in de toekomst? bvd


Je vruchtbaarheid loopt er geen schade door op. Jij bent niet degene die primair blootgesteld wordt aan de gassen, dat is de patiënt. De hoeveelheden gas die in de ok-atmosfeer terecht komen, zijn dermate gering dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken. Ik hoop dat dit je gerust stelt! Groetjes, Xenia

label.Geplaatst op 2005-01-04 13:45:13


Er wordt toch een gesloten systeem gebruikt en een centraal afzuigsysteem?Ip moet je dan toch geen last hebben dat er gassen en dampen in de OK komen.Alleen bij de uitleiding hetgeen de patient uitademt en bij kinderanesthesie.Kleintjes worden vaak ingeleid op de kap maar ook daar heb je nu een dubbel afzuigsysteem voor dus gelukkig is de verontreiniging tot een mimimum beperkt tegenwoordig.Trouwens dachten wij dat de dampen als bv Sevo de boosdoeners waren,nu blijkt de lachgas veel gevaarlijker te zijn en miskramen te veroorzaken.Maar nogmaals er zijn zoveel hulpmiddelen tegenwoordig,als die goed gebruikt worden kan er toch geen gevaar zijn.

label.Geplaatst op 2005-01-10 22:41:22


Dank je voor de geruststelling over de narcosegassen! Hoe komt u aan deze informatie? Bent u ook werkzaam in het ziekenhuis? vriendelijke groet gijsmo

label.Geplaatst op 2005-01-05 13:20:44


Hoi Gijsmo, Sorry dat ik zo laat reageer..... Ik ben zelf anesthesist, vandaar dat ik wel bekend ben met schadelijkheid van narcosegassen e.d. Groetjes, Xenia

label.Geplaatst op 2005-08-13 14:30:54

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren