© 2024 solvo B.V.

Neem maar een pilletje

Vrijdag had ik een vervelend bericht gekregen aangaande een van mijn kinderen. Het weekend belemmerde mij om hiermee iets te doen en ik ben er het hele weekend in mijn eentje mee blijven zitten. Ik mocht niet breken, moest volhouden tot het bewuste kind naar school was en er mensen op hun posten zaten om de nodige hulp te verlenen. Nu heb ik 3 jaar terug een hartinfarct gehad en ik voelde pijn in mijn borst, wat moeite met ademhalen. Was de stress, maar het maakt wel angstig. Uiteindelijk in de loop van maandag de huisarts gebeld. Probleem voorgelegd... er zou overlegd worden en wellicht iets klaargelegd. Of ik slecht sliep.. jawel, maar ik wil geen slaapmiddel. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik helder wil blijven denken. Ik kreeg Oxazepam voorgeschreven... een slaapmiddel dus, tegen angst... wat werd ik angstig van de dingen die het middel doet. Geheugenverlies??? En bij de waarschuwingen staat dat Oxazepam oa het vermogen tot beoordelen (goed waarnemen, nemen van juiste beslissingen) en het functioneren van de ledematen nadelig beinvloeden kan door sufheid, geheugenverlies en spierverslapping. Ik durf het niet te slikken... ik ben de enigste volwassene in huis en mijn kinderen zijn dus afhankelijk van mij. De situatie waarin een van mijn kinderen zit vereist mijn gezonde verstand om te handelen. Ik verbaas mij dan ook zeer dat ik dit voorgeschreven heb gekregen en breng het morgen ook dapper terug. Nu begrijp ik anderen die \"zich wel lekker voelen\" bij de pillen. O ja... er was ook bij gezegd dat het NIET verslavend zou zijn en wat kreeg ik erbij van de apotheek?? Een hele folder over de verslavende werking. Ik heb het dan wel ff moeilijk, maar zo laat ik me niet afschepen.


Weer iemand die denkt dat artsen kwaadaardige wezens zijn die mensen willen afschepen met slechte hulp. Dat is gewoon niet waar. Wat deze arts je heeft gegeven, zou bijna ieder arts gedaan hebben. Oxazepam is inderdaad verslavend, maar op een kortdurende basis wordt het veel voorgeschreven en hoef je je over verslaving geen zorgen te maken. Als je die pil slikt komt er ook niet meteen een waas over je gedachten heen. Heel veel bijwerkingen staan alleen genoemd voor juridische redenen. Als je echter de oxazepam voor de nacht neemt, is er helemaal niets aan de hand. Overigens heb ik ook weinig klachten gehoord van mensen die het ook 's ochtends slikken.

label.Geplaatst op 2005-04-12 21:41:41


Ik kan het prima vinden hoor met mijn huisarts... en ik heb hem netjes gezegd dat dit niet was waar ik om gevraagd had. Mijn vraag naar de huisarts (die ik gisteren niet gesproken heb, alles ging via de assistente)was of ik een extra betablokker mocht nemen om mijn hartslag wat te temperen, want daar had ik erge last van. Toen zei de assistente dus, daar zijn andere middelen voor... En wat ik niet hier vermeld heb is dat ik iemand ken die verslaafd is aan slaappillen. Dat ik vriendinnen heb gezien die Oxazepam slikk(t)en en zo wil ik niet worden. Iemand die eerst in euforie raakte omdat het haar niet meer kon schelen dat de kinderen elkaar afmaakten, de bende in haar huis maakte niets meer uit. Tot ze erachter kwam dat ze op deze manier ook haar gezin niet meer ondersteunde!! Ik ben alleen, beslis alleen, zit in een situatie dat ik al mijn verstand nodig heb om keuzes te maken. Ik heb een zeer slechte concentratie, kan bv geen boek lezen. Dan lijkt het slikken van zo'n middel mij niet de verstandigste beslissing. Maarrrr na een paar goede gesprekken gisteren ben ik een stuk rustiger. Mijn huisarts, ik geloof heus in zijn goede bedoelingen, wilde mij vandaag ook ff zien om alles ff te checken en alles is weer rustig en werkt naar behoren. Meer dan de helft van mijn vriendinnen slikt(e) kalmerende middelen, de meesten dus Oxazepam. Heb ik zo'n rare vriendenkring.. nee, want het zijn heel uiteenlopende mensen met allemaal een ander leven. Geef daar dan eens een mening over... is het leven zo moeilijk? geeft men zo makkelijk pillen?

label.Geplaatst op 2005-04-12 22:39:39

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren