© 2024 solvo B.V.

Neus operatie

ik moet binnenkort geopereerd worden aan mijn neus ze gaan het volgende doen: 1.neustussenschot recht zetten 2. stuk van mijn neusschelpen af halen 3. mijn neusslijmvliezen kleine maken wie heeft deze operatie ook al eens onder gaan en heb je na die tijd veel pijn. en doen de tampons die ze na de operatie er in doen ook zeer? alle informatie is welkom? ik ben heel erg bang


Hallo JOlanda, ik heb jarengeleden verschillende neus operaties ge had, ook tussenschot rechtgezet,poliepen verwijderd 3x, neus opnieuw gebroken doordat hij niet goed rechtgezet was door een andere K.N.O. arts, het valt allemaal best mee, de tampons in je neus plaatsen daar voel je helemaal niets van, want dan ben je nog verdoofd je moet ook niet bang zijn dat je na de operatie gaat niesen, want dan gaat alles door je mond, ik hoop dat je hier wat aan heb en anders hoor ik het nog wel sterkte Kwast

label.Geplaatst op 2004-04-19 19:23:15


is er dan niemand die mij meer kan zeggen. zijn er bijvoorbeeld website's waar ik meer informatie kan vinden

label.Geplaatst op 2004-05-01 16:32:17


Nee joh!!! Doet geen pijn! Valt reuze mee! Ik ben 3 x geopereerd aan mijn neus. Het is niet leuk ( we kunnen wel leukere dingen bedenken) en ongemakkelijk met die tampons in je neus, maar echt geen drama! Bovendien steken ze er tegenwoordig pijpjes in zodat je nog een beetje lucht kunt halen door je neus. Toen ik werd geholpen, deden ze dat niet, dus potdicht zat die neus! Het verwijderen van de tampons?? Was een verademing! Deed niet zeer, voelde raar en toen ze er uit waren had ik het gevoel alsof mijn neusgaten groter waren als die van een nijlpaard!

label.Geplaatst op 2004-06-08 01:55:46


hoelang hebben jullie in het ziekenhuis gelegen? ik ben namelijk ontzettend zenwachtig en zie er heel erg tegen op? kan ik hier wat aan doen of moet ik maar denken het komt allemaal wel goed?

label.Geplaatst op 2004-06-08 22:40:20


Hoi neusje, 'k zag dat je nog maar één reactie had gekregen, daarom reageer ik nu ff. Zowel mijn dochter als ik hebben een neusoperatie ondergaan en mijn dochter vond alleen het verwijderen van de tamons pijnlijk. Ik zelf heb bijna geen last gehad van de operatie. Doordat ik altijd al een "dichte neus" had, viel het ademen en eten enorm mee. Andere patienten hadden daar iets meer moeite mee. Ik ben met plaatselijke verdoving geholpen en mijn dochter onder narcose. Zij was door de narcose na de operatie erg misselijk en ik totaal niet, heb alles van heel dichtbij meegemaakt en je voelt het absoluut niet. De neus werd eerst met een soort wat verdoofd en later op de ok met een spuit. Dat vond ik een heel eng idee. Stel je voor dat je het wel voelt? Ik kan je gerust stellen, ook de spuit voelde ik niet eens. De operatie zelf, neusgaten verkleinen, schot rechtzetten etc. viel erg mee. Ik maakte me vooraf meer zorgen dan ik gevoeld heb. Prettig is het natuurlijk niet, je ogen zijn wat opgezet maar echt, het is mij erg meegevallen. Mijn dochter viel het door de narcose tegen. Ieder beleeft het anders natuurlijk. IK kan alleen zeggen dat als ik tevoren had geweten hoe het zou gaan, ik me lang niet zo druk had gemaakt. Mijn advies: laat het maar over je heen komen, denk aan het eindresultaat? Heel veel sterkte en ik hoop dat je hier iets aan hebt?

label.Geplaatst op 2004-05-12 14:34:02

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren