© 2024 solvo B.V.

Nierslagader vernauwing

Hoi, Ik heb een vraag... Mijn bloeddruk is al jaren veel te hoog 110/180 - 129/210 Nu is gebleken dat mijn nierslagaders zijn vernauwd, inmiddels heb ik een dotterprocedure achter de rug en vorige week een stent geplaatst in een nierslagader. De andere nierslagader is ook vernauwd ! en nu hoopte ik dat mijn bloeddruk wilde gaan dalen... wat blijkt dat dit niet het geval is mijn onderdruk komt maar niet onder de 100 en mijn bovendruk niet onder de 150 terwijl mijn hartslag veelal rond en om de 80 zit. Mijn vraag nu is .. als blijkt dat dit niet lager uit komt en mijn bloeddruk hoog blijft, zouden ze dan toch besluiten om in de andere nierslagader een stent te plaatsen ! of wordt het een chronische hoge bloeddruk. Daarbij komt dat ik een aortaklepinsufficientie heb (hartlek) vaak een drukkende pijn heb op mijn borst en klemmend gevoel in mijn linkerboven arm. Natuurlijk kan ik dit aan mijn dokter vragen, maar heb het idee dat ze niet altijd alles vertellen.. (nierslagader vernauwing was voor mij totaal onverwachts en blijkt er al jaren te zitten!!) bij voorbaat dank Libel


hoi ik ben ap ik kijk meestal naar vragen waar mensen niet op antwoorden. Ze kunnen aan mijn alles vragen want ik zoek het op www.apdeheus@quicknet.nl Nu zal ik zeggen wat ik gevonden heb wat zo beschreven staat. Nieren moeten goed blijvenwerken om de afvalstoffen uit het lichaam te kunnen verwijderen. Wanneer een nierslagader door atheroselerose vernauwd wordt, krijgt de nier weinig bloed en functioneert minder goed als reactie hierop zal de nier een stof produceren die de bloeddruk verhoogt opdat door de verhoging van de druk de doorstroming door de vernauwde nierslagader op peil blijft of verbeterd. de nier is dus een erg egoistisch orgaan. door de stoffen te produceren die tot verhoging van de bloeddruk leiden zorgt zij dat ze zelf voldoende bloed krijgt.maar ze trekt zich niets aan van de kwalijke gevolgen die de verhoogde bloeddruk voor de rest van het lichaam kan hebben. verhoogde bloeddruk leidt namelijk tot beschadiging van de hersenen, de hartspier, de bloedvaten en de andere nier. Dus je kan toch maar even naar de dokter gaan en kom voor je zelf op en zeg anders maar wat je gelezen heb afz ap

label.Geplaatst op 2005-01-18 01:44:14

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren