© 2024 solvo B.V.

Niet kunnen slapen

hallo allemaal, ik kan heel moeilijk inslaap geraken(iets geestelijks zit met mijn gedachte ergens over te piekeren). Wat kunnen op termijn de gevolgen van dat weinig slapen zijn? kan dat dat je daardoor duizelig gaat worden als je een tijdje zit en dan rechtstaat( maar een aantal sec. duizelig)? alvast bedankt


Slapeloosheid komt veel voor. Meestal is de oorzaak piekeren, zoals je zelf al aangeeft. Of het kwaad kan dat je weinig slaapt? Nou ja, het is in ieder geval zeker geen positief punt. Vaak echter balanceert het zichzelf wel weer uit als je erg moe bent en je daardoor wel makkelijk in slaap valt. Dat duizelig worden bij opstaan is niet abnormaal. Ook mensen die wel goed slapen hebben dat in meer of mindere mate. Voor het slecht slapen kan je even bij de huisarts langsgaan. Soms kan het nuttig zijn om een cirkel te doorbreken door een weekje een slaapmiddel te gebruiken.

label.Geplaatst op 2004-07-18 22:07:09


bedankt voor je reactie co, maar dat van naar de dokter gaan dat gaat niet waarom daar heb ik ,echt geen zin in om dat uitteleggen en zou ook heel lang duren. Spijtig genoeg is da van wel eens wel slapen niet van toepassing. Soms van ik gewoon ergens bijna in slaap maar als ik dan in mijn bed lig dan gaat dat niet meer. Zijn er geen andere alternatieven voor toch te slapen?

label.Geplaatst op 2004-07-18 23:36:42


Misschien kun je voor het slapen eens een lekker glas rode wijn nemen. verder de duizeligheid die je hebt als je opstaat na een tijdje zitten, kan te wijten zijn aan de verandering van de bloeddruk bij het opstaan. je hersenen worden dan even van een mindere hoeveelheid bloed voorzien, waardoor de duizeligheidsklachten kunnen optreden.We noemen dat ook Orthostatische hypotensie. Als je ligt kun je het beste eerst gaan zitten en daarna pas gaan staan, zodat de overgang minder groot is. Proost met het wijntje! Laat weten of het helpt. P.E.

label.Geplaatst op 2004-07-19 03:53:01


Het niet kunnen slapen is een bekent verschijnsel waar ik zelf ook al jaren last van heb,al verschillende middelen geprobeerd warmemelk ,met honing, rode wijn diverse alternative middelen niets helpt,ben met mijn gedachte altijd aan het werk, ben al meer dan 10 jaar in de vut, maar nog altijd met mijn gedachte bezig, gebruik nu al jaren voor het slapen gaan 1 tablet Oxazepam, dan slaap ik tot smorgens 4 uur, en daarna hazeslaapjes en om 7 uur sta ik op, ik weet dat Oxazepam verslavend is, maar zonder gaat het echt niet, groetjes Slim.

label.Geplaatst op 2004-07-19 11:01:48


hoi Carlos ikzelf slaap ook niet geweldig en als ik in bed lig dan blijf ik wakker nou heb ik gemerkt dat als het niet zo stil, is ik dan wel in slaap val,dus de volgende oplossing bedacht, en het werkt al heel langgoed,ik zet de radio aan en luister en val dan vanzelf in slaap, als je een partner hebt die dat stoort, doe dan een oortelefoontje in een oor ,dan kan je op het andere oor slapen,neem wel een rustig praatprogramma of rustige muziek ikzelf luister altyd naar radio twee vanaf elf uur s,avonds of radio 10gold altyd rustige muziek ,succses groetjes isabella

label.Geplaatst op 2004-09-19 09:26:28


hey even iets toevoegen inverband met die duizeligheid. Ik snap nniet dat die duizeligheid met mijn bloeddruk heeft te maken want voor dat slecht (en daardoor weinig)slapen had ik daar nooit last van gehad. Ik denk ook niet dat het met mijn leeftijd heeft te maken? ben nog maar 14jaar. bednakt voor de reacties

label.Geplaatst op 2004-07-19 23:05:06


Het is niet zo dat je bloeddruk afwijkend is. Die duizeligheidsklachten die jij hebt komen heel veel voor. En overigens heeft lang niet iedereen dan ook orthostatische hypotensie, zeker niet bij een paar seconden last. Het is puur een normale reactie van het lichaam. Geen zorgen over maken. En dat dat is gekomen na het minder goed slapen berust waarschijnlijk op toeval. Zaken die na elkaar gebeuren in de tijd, hoeven lang niet altijd in causaal verband te staan met elkaar.

label.Geplaatst op 2004-07-19 23:34:15

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren