© 2024 solvo B.V.

Odeem

hallo k heb de laatste tijd erg last van dikke enkels eodeem zit vocht achter maar de huis arts wist niet wat het was ze zij dat het niet ergs was. maar het voelt niet egt fijn soms steekt het ook in me voet. waar door kan je dit krijgen? me bloed was okey heb aleen trage darmen moelijke ontlasting. en heb de griep ook zu niet wete waar het door komt maar voelme niet goed


Wat de oorzaak is weet ik natuurlijk ook niet, maar misschien helpt het als je: Veel blijft dinken (het liefst gewoon water), Je voetjes lekker omhoog, zo veel mogelijk. Niet te lang lopen en veel komkommers eten! Helpt echt! Groetjes Petra.

label.Geplaatst op 2007-12-27 00:08:48


hallo, als er vocht in de enkels zit is het juist wel goed om te lopen omdat de pompwerking van de spieren dan helpt het vocht af te voeren. hoeft natuurlijk niet de hele dag te lopen, maar wel regelmatig over de dag steeds stukje lopen. als lopen een probleem mocht zijn kun je ook deze werking krijgen door de voeten te bewegen alsof je bijvoorbeeld een luchtbed oppompt. als je zit is het juist goed om ze hoog te leggen inderdaad en \'snachts kan het ook helpen om er bijvoorbeeld een kussen onder te leggen. wat de oorzaak is van het vocht dat is iets voor de dokter om te achterhalen. groetjes groetjes

label.Geplaatst op 2007-12-31 15:34:25

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren