© 2024 solvo B.V.

ONDERgewicht

Hallo, Mijn vriendin, een schat, heeft ondergewicht. Geen eetprobleem. Ze eet en snoept zelfs tamelijk veel maar zij is 1.78 en weegt 58 kg. Zij wil dolgraag een kilo of 6 tot 8 aankomen en dat zou ook ik toejuichen. Iemand tips om dit op een verantwoorde wijze voor elkaar te krijgen? Meer eten of snacken/snoepen is geen optie want ze zit al aardig aan haar tax is natuurlijk niet echt gezond. Ze eet meer dan ik, een volwassen vent van 1.90! Overigens is ze vegetarisch en altijd heel actief. Kan maar moeilijk stilzitten. Waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken en wellicht ook snel werkende schildklier. Hoe dan ook, tips zijn zeer welkom! Alvast bedankt.


Je vriendin heeft misschien wat ondergewicht, maar ik zou je niet teveel zorgen gaan maken. Mijn zus is 1,76 en weegt op het moment 56 kilo en is gewoon gezond. Wat betreft het vegetarisch zijn.. Het is mogelijk gezond te eten zonder vlees. Een vegetarisch eetpatroon met voldoende groente, fruit, peulvruchten, brood, graanproducten, zuivelproducten en eieren, levert alle voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft. Als je vriendin toch aan wil komen, kun je misschien naar een dietiste gaan, veel mensen denken dat een dietiste er alleen is om te helpen bij afvallen, maar ze helpen ook mensen die juist aan willen komen.

label.Geplaatst op 2007-08-19 21:10:13


Ik heb een verhaal gelezen van een man die 30 kg is aangekomen en 30 kg is afgevallen met dianetics therapie. Dianetics zou je kunnen omschrijven als \"Het verstand dat het lichaam aandoet\". Als je meer wilt weten stuur mij een email.

label.Geplaatst op 2007-08-21 22:45:53


Hallo.... Ik(Julia),heb een soort gelijk probleem. Door kanker,chemo's en medicijnen 'árimidex' heb ik een soort van anorexia!!!! viel best veel af en dat kan ik niet echt gebruiken.Ik woog nog maar 46kg 1.60m.. ik gebruik nu nutridrink van nutricia en ben al kilo's aangekomen. Het is niet goedkoop,maar misschien wil je huisarts meewerken? je kunt het vinden bij de apotheek. groetjes Julia...

label.Geplaatst op 2007-08-31 09:02:07

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren