© 2024 solvo B.V.

Onrustig wakker worden vroeg in de ochtend

Ik ben een vrouw van 66 en wordt al geruime tijd (ongeveer 7 jaar) \'s ochtends vroeg om een uur of vijf wakker met hitteaanvallen, trillingen, hartkloppingen en transpireren. Deze aanval duurt ongeveer anderhalf uur, daarna kom ik weer een beetje tot rust. Het is heel naar om zo wakker te worden en moeilijk om daarna weer in slaap te komen. Als ik weer wakker wordt, heb ik het gevoel dat ik niet uitgerust ben en blijf daarom lang in bed liggen. Ik heb al verschillende onderzoeken gehad (schildklier, hart, bloed, bloeddruk) maar daar kwam niets bijzonders uit. Ik gebruik wel medicijnen (Selokeen), maar dit lijkt slechts in beperkte mate te helpen. Het kan nog aan de overgang liggen, maar dat duurt dan nu al 20 jaar. Wie heeft zoiets ook (gehad) of weet wat het zou kunnen zijn? Ik zou heel blij zijn met een reactie.


Hallo Marjan, het doet mij eerlijk gezegd denken aan een sterke daling van de bloedsuikerspiegel (hypoglycaemie). U zou eens een 'verlengde glucose tolerantie test' kunnen laten doen. Of op diabetes laten controleren. Helpt het als u iets gaat eten? Sterkte!

label.Geplaatst op 2006-10-20 10:51:19


Ik heb vergelijkbare klachten, ben diabeticus maar ben ook licht depressief. Wordt steeds om 2.30 uur wakker met ongeveer dezelfde klachten als klager. Wanneer ik niet deperessief ben slaap ik bijna aan één stuk door. Zelfcontrole bij suiker \'s-nachts geeft geen afwijkende waarden.

label.Geplaatst op 2006-10-20 14:27:28


Ik neem aan dat u Selokeen op voorschrift heeft van huisarts of cardioloog ? Ikzelf heb het middel een flink aantal maanden gebruikt maar in plaats van verbetering merkte ik alleen maar verslechtering ik werd er alleen maar kortademiger, onrustiger door. In overleg met de cardioloog ben ik toen weer gestopt, ik zou als ik u was even overleggen met de arts, het kan zijn dat sommige medicijnen niet doen waar ze voor bedoeld zijn maar juist een averechtse werking hebben. Veel succes

label.Geplaatst op 2006-10-21 12:47:34

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren